Αποστολή στην Τουρκία: μπορούν οι Έλληνες κατασκευαστές να αναπτυχθούν στα διεθνή ναυπηγεία;

Αποστολή στην Τουρκία: μπορούν οι Έλληνες κατασκευαστές να αναπτυχθούν στα διεθνή ναυπηγεία;

791
Αποστολή στην Τουρκία: μπορούν οι Έλληνες κατασκευαστές να αναπτυχθούν στα διεθνή ναυπηγεία;

Στο πλαίσιο επιχειρηματικής αποστολής της HEMEXPO την Τετάρτη 12 και την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018 στη Γιάλοβα της Τουρκίας, 10 εταιρείες- μέλη της Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού παρουσίασαν σε περισσότερα από 60 μέλη της τουρκικής ναυτιλιακής και ναυπηγικής βιομηχανίας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, και συνομίλησαν με σκοπό την ενίσχυση των συνεργασιών με εκπροσώπους ναυπηγείων, ναυτιλιακών και τεχνικών εταιρειών και πρακτορείων.

Οι Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού συνεχίζουν να επιδιώκουν -συντονισμένα πλέον- τη συνεργασία με τα μεγάλα ναυπηγεία της Ανατολής, καθώς η συγκεκριμένη επιχειρηματική αποστολή αποτελεί τη δεύτερη στρατηγική κίνηση με σκοπό τη σταθερή ενημέρωση και τη δημιουργία στενότερων επιχειρηματικών σχέσεων και συνεργασιών με τα ναυπηγεία και τους πράκτορες της Γιάλοβα και της Τούζλα στην Τουρκία.

Σημειώνεται πως τα τουρκικά ναυπηγεία κατά τα τελευταία χρόνια, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από την Ανατολή, που εντάθηκε εν μέσω της διεθνούς κρίσης η οποία έπληξε κατ’ επέκταση και την ποντοπόρο ναυτιλία, προσανατολίστηκαν προς niche markets και ειδικές κατηγορίες πλοίων και σκαφών. Πιο συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον τους στράφηκε από την ναυπήγηση tankers και bulk carriers προς τη ναυπήγηση offshore πλατφορμών, ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών,  αλιευτικών σκαφών αλλά και επιβατικών πλοίων (RoRo και RoPax). Η πλειονότητα των παραγγελιών προέρχεται από νορβηγικών συμφερόντων εταιρείες, ενώ στη λίστα προτιμήσεων των συγκεκριμένων ναυπηγείων ακολουθούν Γερμανοί, Δανοί και Ιταλοί. Η συγκεκριμένη κίνηση διαφοροποίησης φαίνεται πως αποδείχτηκε «σωτήρια» για τα τουρκικά ναυπηγεία, καθώς τα βιβλία παραγγελιών αλλά και οι γιάρδες επισκευών τους είναι πλέον γεμάτες, την ίδια στιγμή που τα ασιατικά και λοιπά ευρωπαϊκά ναυπηγεία αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά- και όχι μόνο- προβλήματα.

Μέχρι σήμερα, η εθνικότητα των βορειο-ευρωπαίων πλοιοκτητών φαίνεται πως διαδραμάτιζε ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επιλογή και την προτίμηση συγκεκριμένη συνεργαζόμενων εταιρειών/ κατασκευαστών, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες έθεταν ως προαπαιτούμενο στα τουρκικά ναυπηγεία τη συνεργασία με νορβηγικές ή γερμανικές εταιρείες.

IMG_6808

Σε επισκέψεις που πραγματοποίησαν οι εταιρείες της HEMEXPO, Aluminox, EMMIS,  Erma First, Farad, Kleemann Hellas, Seabright, Sidenor, Prisma Electronics, Uteco και τα Ναυτικά Χρονικά,  σε ναυπηγεία στη Yalova, η πλειονότητα των ναυπηγείων φάνηκε διατεθειμένη να αναπτύξει στενότερες και πιο σταθερές σχέσεις με τους Έλληνες κατασκευαστές.

Σε σχετική μάλιστα ερώτηση των Ναυτικών Χρονικών αναφορικά με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των Ελλήνων κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού υψηλόβαθμο στέλεχος τουρκικού ναυπηγείου δήλωσε πως «η ευελιξία, οι διαπροσωπικές σχέσεις και η αμεσότητα είναι κάτι μοναδικό στους Έλληνες κατασκευαστές, το οποίο δεν το συναντάμε συχνά και ιδιαίτερα από τις μεγάλες εταιρείες- κολοσσούς της Β. Ευρώπης. Χαρακτηριστικά αναφέρω πως σε σχετικό πρόβλημα που προέκυψε με σύστημα ελληνικής εταιρείας, όταν καλέσαμε τον ιδιοκτήτη της κατασκευάστριας εταιρείας για να το αναφέρουμε, πήρε την αμέσως επόμενη πτήση και ήρθε ο ίδιος στο ναυπηγείο προκειμένου να δει και να λύσει το πρόβλημα από κοντά. Αυτό δεν το αλλάζουμε με τίποτα».

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά