
Τα απόνερα της κρίσης που έπληξε τα περασμένα χρόνια την παγκόσμια ναυτιλία συνεχίζουν να «χτυπούν» την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία παραμένει στο «κόκκινο» βλέποντας την διαρκή συρρίκνωση των μεγεθών της.
«Χάνουμε την ιδιοκτησία πολλών πλοίων επειδή οι τράπεζες προχωρούν σε πωλήσεις πλοίων εν μέρει κάτω από την αγοραία αξία τους, έχοντας ως στόχο να “καθαρίσουν” τους ισολογισμούς τους». Με αυτά τα λόγια επιχείρησε ο κ. Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, να εξηγήσει τις δύσκολες στιγμές που συνεχίζει να περνά η ποντοπόρος ναυτιλία της χώρας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύουν γερμανικά ειδησεογραφικά μέσα, ο γερμανικός ποντοπόρος εμπορικός στόλος τον περασμένο Νοέμβριο περιελάμβανε μόλις 2.359 πλοία, όταν το 2011 ο αριθμός αυτός βρισκόταν στα υψηλά επίπεδα των 3.784 πλοίων. Πρόκειται για μείωση κατά -σχεδόν- ενός τρίτου των μεγεθών του γερμανικού στόλου.
Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί, όπως παραδέχθηκε ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών, πως συχνά οι νέοι ιδιοκτήτες επιλέγουν να εμπιστευτούν σε γερμανικά χέρια την διαχείριση των πλοίων τους, γεγονός, που κατά τον Alfred Hartmann καταδεικνύει τις ικανότητες των γερμανικών διαχειριστριών εταιρειών και του προσωπικού τους σε αυτόν τον τομέα. Βέβαια, αυτή η πραγματικότητα θα παραμείνει ως έχει όσο η Γερμανία προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο λειτουργίας των διαχειριστριών εταιρειών. Εάν αυτό αλλάξει τότε μπορεί ακόμα και η διαχείριση να «φύγει» όχι από τα γερμανικά χέρια αλλά και εκτός Γερμανίας, όπως παραδέχονται παράγοντες της γερμανικής αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ