
Η κορυφαία διαχειρίστρια εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, Maersk, στοχεύει στο να εκμηδενίσει τις εκπομπές CO2 έως το 2050 σε μια αγορά όπου τα πλοία βασίζονται εν πολλοίς στην καύση ορυκτών καυσίμων για την κίνησή τους.
Πιο συγκεκριμένα ο δανέζικος κολοσσός ανακοίνωσε την Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου ότι θα ανανεώσει τον στόλο του με πλοία, τα οποία δεν θα καίνε άνθρακα και θα είναι εμπορικά βιώσιμα έως το 2030 χρησιμοποιώντας άλλες μορφές ενέργειας όπως βιοκαύσιμα, σε μια προσπάθεια για ένα καθαρότερο περιβάλλον.
Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι δεδομένου ότι η ωφέλιμη ζωή ενός πλοίου είναι περίπου 20 χρόνια, η βιομηχανία θα πρέπει από τώρα να αναπτύξει νέους τύπους πλοίων προκειμένου αυτά να δύνανται να πλεύσουν στα διεθνή ύδατα το 2050.
Να σημειωθεί ότι ο ΙΜΟ τον Απρίλιο προχώρησε σε συμφωνία για την μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 έως το 2050 (με μέτρο σύγκρισης τα επίπεδα του 2008), παρά το γεγονός ότι η ναυτιλία, μέσω της οποίας μεταφέρεται το 80% του παγκόσμιου εμπορίου είναι υπεύθυνη μόλις για το 2,2% των εκπομπών CO2.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ