
Δυσοίωνο μοιάζει το σκηνικό γύρω από τις εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ κατά τις οχτώ πρώτες εβδομάδες της καλλιεργητικής περιόδου 2018/19, η οποία ξεκίνησε την 1η Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με την BIMCO.
Όπως παράλληλα αναφέρει ο διεθνής οργανισμός, οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας καταγράφουν μείωση 43% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ενώ χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι συσσωρευμένες εξαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ από την 1η Σεπτεμβρίου έως τις 22 Νοεμβρίου 2018 κινήθηκαν στους 11,9 εκατ. τόνους, όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρσι ο αριθμός αυτός ήταν 21 εκατ. τόνοι.
Οι εν λόγω απώλειες μεταφράζονται σε φορτώσεις σόγιας 122 Panamaxes (75.000 τόνων) ή 183 Supramaxes (50.000 τόνων). Παράλληλα ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, σημειώνει ότι ενόσω οι εξαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ μειώνονται διαρκώς, η ζήτηση εκφρασμένη σε tonne-mile πλήττεται και από το γεγονός ότι αυτή συσσωρεύεται σε προορισμούς κοντά στις ΗΠΑ με αποτέλεσμα τα κέρδη για Panamaxes και Supramaxes να μειώνονται.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι μόνο δύο χώρες έχουν σπάσει το φράγμα των 1 εκατ. εισαγώγιμων τόνων σόγιας από τις ΗΠΑ. Πρόκειται για την Αργεντινή η οποία πέρσι τέτοια εποχή δεν εισήγαγε καθόλου αμερικανική σόγια και πλέον κυμαίνονται στους 1,21 εκατ. τόνους. Επιπροσθέτως το Μεξικό αύξησε τις εισαγωγές της σόγιας από τις ΗΠΑ κατά 21,6% στους 1,18 εκατ. τόνους. Στοιχεία του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας δείχνουν ότι μεταξύ 1 Σεπτεμβρίου και 22 Νοεμβρίου 2018 οι ΗΠΑ δεν απέστειλαν κανένα φορτίο σόγιας προς την Βραζιλία.
Τέλος σύμφωνα με την BIMCO, ενώ οι εμπορικές κυρώσεις της Ουάσιγκτον προς το Πεκίνο επιβλήθηκαν στις 6 Ιουλίου, τα σημάδια τους στις εμπορευματικές ροές σόγιας είναι περισσότερο έκδηλα από τις αρχές του δ’ τριμήνου. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι η Κίνα έχει σχεδόν εκμηδενίσει τις εισαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ (-98%) από την 1η Σεπτεμβρίου, ενώ συνολικά από τις αρχές του έτους έως τον Οκτώβριου οι συνολικές εισαγωγές σόγιας από τον ασιατικό γίγαντα έχουν μειωθεί μόλις κατά 0,5% κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγωγών από την Βραζιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ