Περιβάλλον και ανάπτυξη: Το μεγάλο στοίχημα για τη ναυτιλία (;)

Περιβάλλον και ανάπτυξη: Το μεγάλο στοίχημα για τη ναυτιλία (;)

621
Περιβάλλον και ανάπτυξη: Το μεγάλο στοίχημα για τη ναυτιλία (;)
(Α- Δ): Έφη Μπόνη (Διευθύντρια της Face- to- Face Consultants), Βασίλης Σταματόπουλος (Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του BUREAU VERITAS VERIFUEL), Ελένη Αθουσάκη (Head of Maritime Sustainability της PwC), Πάνος Ζαχαριάδης (Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers Management), Δέσποινα Παναγιώτου- Θεοδοσίου (Πρόεδρος της WISTA International και CEO της ΤΟTOTHEO), Ελένη Πολυχρονοπούλου (Aντιπρόεδρος Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ERMA FIRST και Πρόεδρος της HEMEXPO).

Στο πλαίσιο του ετήσιου φόρουμ της WISTA Hellas, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 20 Νοεμβρίου, οι κ.κ. Δέσποινα Παναγιώτου- Θεοδοσίου, Ελένη Αθουσάκη, Πάνος Ζαχαριάδης, Ελένη Πολυχρονοπούλου και Βασίλης Σταματόπουλος συμμετείχαν σε πάνελ με θέμα “Πώς οι εταιρείες επιτυγχάνουν τους συγκεκριμένους στόχους: Καλές πρακτικές για κάποιους από τους 17 Βιώσιμους Στόχους”.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση της κ. Δέσποινας Παναγιώτου- Θεοδοσίου, προέδρου της WISTA International και CEO της ΤΟTOTHEO, η οποία αναφέρθηκε στον στόχο Νο. 5 του ΟΗΕ αναφορικά με την ισότητα των δύο φύλων. Κατά την κ. Παναγιώτου- Θεοδοσίου η ναυτιλία πλέον είναι περισσότερο «ανοιχτόμυαλη» και το θέμα της ισότητας των δύο φύλων συζητείται ανοιχτά στους κόλπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Παράλληλα, σημείωσε ότι για την WISTA η αξιοκρατία αποτελεί ζήτημα υψίστης σημασίας και σχολίασε ότι όλοι μαζί ως κοινωνία θα πρέπει να θέσουμε τις βάσεις της βιώσιμης ανάπτυξης.

Η κ. Ελένη Αθουσάκη, Head of Maritime Sustainability της PwC, κλήθηκε να αναλύσει τον στόχο του ΟΗΕ για την ανάπτυξη των υποδομών και την καινοτομία. Αρχικά η κ. Αθουσάκη σχολίασε ότι «οι 17 αυτοί για την βιώσιμη ανάπτυξη έχουν ξεχωριστά χαρακτηριστικά, ωστόσο είναι συνδεδεμένοι και αδιαίρετοι», ενώ εστίασε στην ανάπτυξη των υποδομών και της τεχνολογίας καθώς επίσης και στην ανάγκη διαμόρφωσης όρων μίας βιώσιμης βιομηχανίας.

Στο μεγάλο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής αναφέρθηκε στην δική του ομιλία ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, Τεχνικός Διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers Management, ο οποίος τόνισε ότι ο ΙΜΟ θα πρέπει να αντιμετωπίσει ολιστικά το ζήτημα του περιβάλλοντος. Εν συνεχεία, ο κ. Ζαχαριάδης αναφέρθηκε στην έλλειψη ενημέρωσης αλλά και στα διάφορα συμφέροντα που δημιουργούν στρεβλώσεις στην βιώσιμη επίλυση του θέματος. Παράλληλα, αναφερόμενος στα εναλλακτικά καύσιμα σχολίασε ότι «δυστυχώς δεν θα μας σώσουν» και υπό προϋποθέσεις μπορούν να επιβαρύνουν το περιβάλλον περισσότερο απ’ ότι τα υγρά καύσιμα.

(Α-Δ): Αγγελική Χάρτμαν, Έφη Μπόνη, Βασίλης Σταματόπουλος, Ελένη Αθουσάκη, Πάνος Ζαχαριάδης, Δέσποινα Παναγιώτου- Θεοδοσίου, Ελένη Πολυχρονοπούλου.
(Α-Δ): Αγγελική Χάρτμαν, Έφη Μπόνη, Βασίλης Σταματόπουλος, Ελένη Αθουσάκη, Πάνος Ζαχαριάδης, Δέσποινα Παναγιώτου- Θεοδοσίου, Ελένη Πολυχρονοπούλου.

Από την πλευρά της η κ. Ελένη Πολυχρονοπούλου, Aντιπρόεδρος Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ERMA FIRST και Πρόεδρος της HEMEXPO, εστίασε την προσοχή της στον στόχο για καθαρό νερό αλλά και την ζωή στους ωκεανούς, εκφράζοντας την έντονη ανησυχία της για το γεγονός ότι το πρόβλημα της ρύπανσης των ωκεανών διογκώνεται διαρκώς. Η κ. Πολυχρονοπούλου εξέφρασε την άποψη ότι η ναυτιλία βρίσκεται αρκετά μπροστά συγκριτικά με άλλες βιομηχανίες αναφορικά με την βιώσιμη ανάπτυξη, σχολιάζοντας με έμφαση ότι «η στεριά χρειάζεται κανονισμούς και όχι η θάλασσα», ενώ πρόσθεσε ότι οι ωκεανοί δεν έχουν εξερευνηθεί όσο θα έπρεπε.

Για τον στόχο για φθηνή και καθαρή ενέργεια μίλησε, τέλος, o κ. Βασίλης Σταματόπουλος, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του BUREAU VERITAS VERIFUEL. O κ. Σταματόπουλος τόνισε αρχικά ότι οδεύουμε προς πιο ακριβές μορφές ενέργειας, ενώ σε ό,τι αφορά τα ναυτιλιακά καύσιμα εμπίπτουν σε άλλους στόχους όπως της υγείας καθώς επίσης και της υπεύθυνης παραγωγής. Τέλος, ο κ. Σταματόπουλος τόνισε τις μεγάλες προκλήσεις με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η ναυτιλιακή κοινότητα αναφορικά με τα καύσιμα ενόψει 2020, με σημαντικότερες εξ αυτών να είναι το blending, η διαθεσιμότητα, η σταθερότητα και η συμβατότητα των καυσίμων, ενώ έμφαση έδωσε και στην ανάγκη της άρτιας εκπαίδευσης των πληρωμάτων για να ανταποκριθούν στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται.

IMG_4540

Στο ετήσιο φόρουμ της WISTA Hellas συμμετείχε και ο κ. Ανδρέας Α. Παπανδρέου, καθηγητής περιβαλλοντικών οικονομικών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, ο οποίος, στο πλαίσιο συνέντευξής του από την κ. Πηνελόπη Γαβρά, δημοσιογράφο, αναφέρθηκε στη σημασία της ολιστικής προσέγγισης σε ζητήματα βιώσιμης ανάπτυξης και ότι θα πρέπει να επιδιώκεται σήμερα η οικονομική ανάπτυξη χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι θα επιβαρυνθούν οι μελλοντικές γενιές. O κ. Παπανδρέου τόνισε ότι η μεγαλύτερη και αμεσότερη πρόκληση της ναυτιλίας σήμερα είναι η εφαρμογή του sulphur cap το 2020 και ότι η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει επίσης την πρόκληση του 13ου στόχου που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη για το 2030 αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.