Δράσεις και σχέδια των ελληνικών λιμένων

Δράσεις και σχέδια των ελληνικών λιμένων

225
Δράσεις και σχέδια των ελληνικών λιμένων
(Α-Δ): Οι κ.κ. Νικόλαος Κοντοές (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠΑ Α.Ε.), Σωτήριος Θεοφάνης (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε.), Χρήστος Λαμπρίδης (Γ.Γ Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων), Ανδρέας Νταής (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΗΓ Α.Ε.), Χρήστος Δούκας (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΑ Α.Ε.), Δημήτριος Σπύρου (Σύμβουλος Τμήματος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Marketing της ΟΛΠ Α.Ε.).

Ημερίδα με θέμα τη «Συνεργασία Εμπορευματικών Κέντρων – Λιμένων, Ευρωπαϊκή Εμπειρία, Προκλήσεις» διοργανώθηκε την Τρίτη 30 Οκτωβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ, με την παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου Ναυτιλίας, οργανισμών λιμένων, καθηγητών πανεπιστημίου κ.ά.

Στο πλαίσιο της ημερίδας εκπρόσωποι από τους λιμένες Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Ηγουμενίτσας και Αλεξανδρούπολης έδωσαν το «παρών» παρουσιάζοντας τις δράσεις και τους στόχους των ελληνικών λιμένων, αλλά και τα σχέδια συνεργασίας τους με τα εμπορευματικά κέντρα.

20181030_161604

Ο κ. Δημήτριος Σπύρου, Σύμβουλος Τμήματος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Marketing της ΟΛΠ Α.Ε. αφού ανέφερε αρχικά ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί κόμβο μεταφορών της Μεσογείου και της Ευρώπης και διαθέτει επαρκείς υποδομές για την εξυπηρέτηση πλοίων μεγάλης χωρητικότητας και σύγχρονης τεχνολογίας, παρουσίασε το Master Plan που έχει σχεδιαστεί για το λιμένα Πειραιά. Στο πλαίσιο του Master Plan στόχος, μεταξύ άλλων, αποτελεί το λιμάνι του Πειραιά να αποτελέσει κόμβο παγκοσμίου συστήματος μεταφορών με ηγετική θέση στην κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, μέσω της νότιας επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων. Το Master Plan προβλέπει επίσης την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στο Κερατσίνι, με ταυτόχρονη αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας του Πειραιά. Στόχος επίσης αποτελεί η ανάπτυξη ενός σύγχρονου κέντρου logistics, αξίας 35 εκατ. ευρώ, στην περιοχή του πρώην ΟΔΔΥ ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τις συνδυασμένες μεταφορές του λιμένα του Πειραιά και επαυξάνοντας τους ήδη υπάρχοντες χώρους του.

Στη συνέχεια ο κ. Σωτήριος Θεοφάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. επεσήμανε ότι στην παρούσα φάση γίνονται προσπάθειες για την ανάπτυξη δύο εμπορευματικών κέντρων (ΕΚ) στην χώρα αναφέροντας ότι βασικές προϋποθέσεις για τον σχεδιασμό εμπορευματικών κέντρων αποτελούν ο όγκος της εμπορευματικής κίνησης και οι ροές.

Ο κ. Θεοφάνης επεσήμανε επίσης ότι πρέπει να γίνει κατανοητή η διαφορά μεταξύ της έννοιας dry port και εμπορευματικού κέντρου καθώς το πρώτο αφορά χερσαίο εμπορευματικό σταθμό το οποίο μπορεί να λειτουργεί από έναν πάροχο, ενώ το εμπορευματικό κέντρο αποτελεί μία κυψέλη για επιχειρήσεις εφοδιαστικής.

Ο κ. Θεοφάνης προσέθεσε επιπλέον ότι σε μία χώρα όπως η Ελλάδα με σημαντικές θαλάσσιες ροές είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ ΕΚ και λιμένων και επίσης ένα ΕΚ στην Ελλάδα δεν μπορεί να έχει μόνο διαπεριφερειακές ροές αλλά θα πρέπει να διαθέτει και city logistics.

Αναφορικά με τον λιμένα Θεσσαλονίκης, στόχος αποτελεί η δημιουργία εμπορευματικών σταθμών dry ports στις κομβικές γειτονικές χώρες (Σκόπια, Σόφια, Βελιγράδι) και κυρίως στα κέντρα κατανάλωσης. Αυτό δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας extended gates του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Για να γίνει αυτό απαιτείται σωστή σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ της Ελλάδας και των γειτονικών της χωρών.

20181030_164131

Τον λόγο έπειτα πήρε ο κ. Χρήστος Δούκας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΑ Α.Ε. και Μέλος ΔΣ της Ε.Ε. ΣΥ.Μ, ο οποίος επεσήμανε ότι ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης έχει μία μεγάλη και αναξιοποίητη ανατολική χερσαία ζώνη, ενώ ο λιμένας συνδέεται με σιδηροδρομικό δίκτυο η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε το 2015. Ωστόσο όπως είπε ο κ. Δούκας δεν έχει εκφορτωθεί κανένα φορτίο από το σιδηροδρομικό δίκτυο στο λιμένα.

Ο κ. Δούκας επεσήμανε ότι μέχρι πρότινος δεν υπήρχε μια εθνική στρατηγική για τα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας. Πλέον όπως ο ίδιος ανέφερε είναι αναγκαία η στρατηγική ανάπτυξης εμπορευματικού κέντρου στο λιμένα της Αλεξανδρούπολης αλλά και η δημιουργία ενεργειακού κέντρου. Στο τέλος της ομιλίας του ο κ. Δούκας ανέφερε ότι ο τομέας των συνδυασμένων μεταφορών έχει μια μεγάλη δυναμική για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Από τη μεριά του ο κ. Ανδρέας Νταής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΗΓ Α.Ε., επεσήμανε ότι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους και σύνδεσης της Δ. Ε20181030_165616(0)λλάδας με λιμένες της Ιταλίας όπως  το Πρίντεζι, το Μπάρι, η  Ανκόνα, η Τεργέστη και η Βενετία.

Ο κ. Νταής αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στον πολυτροπικό μεταφορικό διάδρομο Adrieta Corridor, στο πλαίσιο του προγράμματος Adri- Up, ο οποίος αναμένεται να αναβαθμίσει τις υπηρεσίες στον θαλάσσιο διάδρομο μεταξύ των λιμένων της Ηγουμενίτσας, Ανκόνας και Τεργέστης. Βασικός στόχος του προγράμματος Adri- Up είναι η κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στην Ηγουμενίτσα στην περιοχή του Γκρίκα (17 χλμ. από το λιμάνι), συνολικής εκτάσεως 54,7 εκταρίων.

20181030_171149

Τέλος ο κ. Νικόλαος Κοντοές, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠΑ Α.Ε., αναφέρθηκε από την δική του πλευρά στην κομβική γεωγραφική θέση του λιμένα Πατρών μεταξύ της Αδριατικής- Ιονίου και Μεσογείου, επεσημαίνοντας ότι αποτελεί προτεραιότητα η ανάπτυξη μεταφορικής υποδομής και λειτουργίας του λιμένα ως αναπόσπαστο κομβικό σημείο ενός ενιαίου μεταφορικού συστήματος. Μέσα στους στόχους για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών στο λιμάνι Πατρών ο κ. Κοντοές ανέφερε μεταξύ άλλων την ανάγκη δημιουργίας σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένα με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της ενδοχώρας, τη δημιουργία μονάδας ΥΦΑ  για χρήση του ως ναυτιλιακό καύσιμο και τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.