
Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου το γερμανικό ομοσπονδιακό κοινοβούλιο προχώρησε στην επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ανακύκλωση των πλοίων. Την απόφαση του γερμανικού κοινοβουλίου χαιρέτησε η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών.
Στην επίσημη ανακοίνωση της Ένωσης τονίζεται πως «με την επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η Γερμανία, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κράτη στον κόσμο, στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα για ριζική βελτίωση των εργασιακών και περιβαλλοντικών συνθηκών στις εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων διεθνώς». Να σημειωθεί πως σχεδόν το 80% των πλοίων που οδηγούνται προς ανακύκλωση, κατευθύνεται προς διαλυτήρια της Ασίας, εκ των οποίων το 35% βρίσκεται στην Ινδία.
Όπως σημειώνεται από τους Γερμανούς εφοπλιστές, με την επικύρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ δίνεται σαφές μήνυμα να υποστηριχθούν εγκαταστάσεις διάλυσης πλοίων στη νότια Ασία, που αποδεδειγμένα λειτουργούν σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα που θέτει η Σύμβαση. Και ένα μεγάλο μέρος αυτών λειτουργεί στην Ινδία.
«Έχουμε ισχυρή ελπίδα πως η επικύρωση από την Γερμανία της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ θα υποστηρίξει την διαδικασία επικύρωσης της Σύμβασης και σε άλλα κράτη» δήλωσε ο Ralf Nagel, διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών. Επίσης, οι Γερμανοί εφοπλιστές ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει στη λίστα των εγκεκριμένων διαλυτηρίων για πλοία με σημαία της ΕΕ και τα μη ευρωπαϊκά διαλυτήρια που ήδη λειτουργούν βάσει των νέων προτύπων». Το εν λόγω αίτημα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία με δεδομένο, όπως σημειώνει ο κ. Nagel, πως «στην ίδια την Ευρώπη οι δυνατότητες ανακύκλωσης πλοίων δεν υφίσταντο εδώ και χρόνια και δεν θα μπορέσουν να υπάρξουν στο άμεσο μέλλον».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ