Οι διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις αναφορικά με την υιοθέτηση του sulphur cap στη ναυτιλία το 2020 έχει φέρει αναστάτωση στην αεροπορική βιομηχανία.
Ενόψει sulphur cap οι πλοιοκτήτες θα στραφούν σε καθαρότερα καύσιμα, μειώνοντας την κατανάλωση βαρέων καυσίμων.
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με την Wall Street Journal, ότι θα αυξηθεί η κατανάλωση του καθαρότερου καυσίμου diesel, η τιμή του θα σημειώσει άνοδο, συμπαρασύροντας και τα jet fuels που καίνε τα αεροσκάφη, ανεβάζοντας κατ’ επέκταση τα κόστη που θα επωμισθούν οι αεροπορικές εταιρείες.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι οι διεθνείς περιβαλλοντικοί κανονισμοί αναφορικά με την μείωση των εκπομπών των αέριων ρύπων από τα πλοία θα επηρεάσει σημαντικά τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών.
Από τις αρχές του 2018 έως και σήμερα η κατανάλωση των jet fuels έχει σημειώσει αύξηση της τάξης του 40% συγκριτικά με πέρυσι. Από μέρους τους τα διυλιστήρια πετρελαίου κάνουν ό,τι μπορούν για να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση, μέρος της οποίας προέρχεται πλέον από τα πλοία.
Η υψηλή ζήτηση για jet fuels οδηγεί στην αύξηση της τιμής τους, άρα και σε αυξημένα κόστη για τις αεροπορικές εταιρείες, πολλές από τις οποίες μετακυλίουν το επιπρόσθετο κόστος στο ναύλο των επιβατών.