
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 και 2019 αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens.
Έτσι λοιπόν σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,7% και 3,1% κατά το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη δεξαμενισμού (drydocking) αναμένεται να καταγράψουν την μεγαλύτερη αύξηση καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,1% και 2,3% το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Από την άλλη, οι δαπάνες επισκευών και συντήρησης στα πλοία προβλέπονται στο +2% το 2018 και +2,3% το επόμενο έτος.
Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε ότι τα κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών θα αυξηθούν κατά 1,3% το 2018 και κατά 1,9% το 2019, ενώ άλλα επικουρικά έξοδα που σχετίζονται με τα πληρώματα θα καταγράψουν επίσης αύξηση κατά 1,5% και 1,8% το 2018 και 2019, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,8% το 2018 και 2,6% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,4% και του 2,9%, το 2018 και το 2019, αντίστοιχα.
Το 23% των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε πως το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες τους επόμενους 12 μήνες θα οδηγηθεί από τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Τα κόστη χρηματοδότησης κατέλαβαν στη δεύτερη θέση (18% των ερωτηθέντων) μεταξύ των συνιστωσών που θα αυξηθούν τα κόστη προσεχώς, ενώ τέλος το 15% των συμμετεχόντων τόνισε ότι ο διεθνής ανταγωνισμός θα επιδράσει αρκετά στα λειτουργικά κόστη των εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ