Πώς θα διαμορφωθούν τα λειτουργικά κόστη για τις ναυτιλιακές;

Πώς θα διαμορφωθούν τα λειτουργικά κόστη για τις ναυτιλιακές;

622
Πώς θα διαμορφωθούν τα λειτουργικά κόστη για τις ναυτιλιακές;

Η πορεία των λειτουργικών εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 και 2019 αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens.

Έτσι λοιπόν σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,7% και 3,1% κατά το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη δεξαμενισμού (drydocking) αναμένεται να καταγράψουν την μεγαλύτερη αύξηση καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,1% και 2,3% το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Από την άλλη, οι δαπάνες επισκευών και συντήρησης στα πλοία προβλέπονται στο +2% το 2018 και +2,3% το επόμενο έτος.

Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε ότι τα κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών θα αυξηθούν κατά 1,3% το 2018 και κατά 1,9% το 2019, ενώ άλλα επικουρικά έξοδα που σχετίζονται με τα πληρώματα θα καταγράψουν επίσης αύξηση κατά 1,5% και 1,8% το 2018 και 2019, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,8% το 2018 και 2,6% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,4% και του 2,9%, το 2018 και το 2019, αντίστοιχα.

Το 23% των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε πως το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες τους επόμενους 12 μήνες θα οδηγηθεί από τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Τα κόστη χρηματοδότησης κατέλαβαν στη δεύτερη θέση (18% των ερωτηθέντων) μεταξύ των συνιστωσών που θα αυξηθούν τα κόστη προσεχώς, ενώ τέλος το 15% των συμμετεχόντων τόνισε ότι ο διεθνής ανταγωνισμός θα επιδράσει αρκετά στα λειτουργικά κόστη των εταιρειών.