
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 και 2019 αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens.
Έτσι λοιπόν σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,7% και 3,1% κατά το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη δεξαμενισμού (drydocking) αναμένεται να καταγράψουν την μεγαλύτερη αύξηση καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,1% και 2,3% το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Από την άλλη, οι δαπάνες επισκευών και συντήρησης στα πλοία προβλέπονται στο +2% το 2018 και +2,3% το επόμενο έτος.
Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε ότι τα κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών θα αυξηθούν κατά 1,3% το 2018 και κατά 1,9% το 2019, ενώ άλλα επικουρικά έξοδα που σχετίζονται με τα πληρώματα θα καταγράψουν επίσης αύξηση κατά 1,5% και 1,8% το 2018 και 2019, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,8% το 2018 και 2,6% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,4% και του 2,9%, το 2018 και το 2019, αντίστοιχα.
Το 23% των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε πως το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες τους επόμενους 12 μήνες θα οδηγηθεί από τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Τα κόστη χρηματοδότησης κατέλαβαν στη δεύτερη θέση (18% των ερωτηθέντων) μεταξύ των συνιστωσών που θα αυξηθούν τα κόστη προσεχώς, ενώ τέλος το 15% των συμμετεχόντων τόνισε ότι ο διεθνής ανταγωνισμός θα επιδράσει αρκετά στα λειτουργικά κόστη των εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ