
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 και 2019 αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens.
Έτσι λοιπόν σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,7% και 3,1% κατά το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη δεξαμενισμού (drydocking) αναμένεται να καταγράψουν την μεγαλύτερη αύξηση καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,1% και 2,3% το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Από την άλλη, οι δαπάνες επισκευών και συντήρησης στα πλοία προβλέπονται στο +2% το 2018 και +2,3% το επόμενο έτος.
Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε ότι τα κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών θα αυξηθούν κατά 1,3% το 2018 και κατά 1,9% το 2019, ενώ άλλα επικουρικά έξοδα που σχετίζονται με τα πληρώματα θα καταγράψουν επίσης αύξηση κατά 1,5% και 1,8% το 2018 και 2019, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,8% το 2018 και 2,6% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,4% και του 2,9%, το 2018 και το 2019, αντίστοιχα.
Το 23% των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε πως το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες τους επόμενους 12 μήνες θα οδηγηθεί από τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Τα κόστη χρηματοδότησης κατέλαβαν στη δεύτερη θέση (18% των ερωτηθέντων) μεταξύ των συνιστωσών που θα αυξηθούν τα κόστη προσεχώς, ενώ τέλος το 15% των συμμετεχόντων τόνισε ότι ο διεθνής ανταγωνισμός θα επιδράσει αρκετά στα λειτουργικά κόστη των εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ