
Η πορεία των λειτουργικών εξόδων στις ναυτιλιακές εταιρείες το 2018 και 2019 αποτέλεσε το αντικείμενο μελέτης στην πρόσφατη έκθεση της Moore Stephens.
Έτσι λοιπόν σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κόστη των πλοίων, εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,7% και 3,1% κατά το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, τα κόστη δεξαμενισμού (drydocking) αναμένεται να καταγράψουν την μεγαλύτερη αύξηση καθώς εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 2,1% και 2,3% το 2018 και 2019 αντίστοιχα. Από την άλλη, οι δαπάνες επισκευών και συντήρησης στα πλοία προβλέπονται στο +2% το 2018 και +2,3% το επόμενο έτος.
Παράλληλα, η έρευνα ανέδειξε ότι τα κόστη για τα μισθολόγια των ναυτικών θα αυξηθούν κατά 1,3% το 2018 και κατά 1,9% το 2019, ενώ άλλα επικουρικά έξοδα που σχετίζονται με τα πληρώματα θα καταγράψουν επίσης αύξηση κατά 1,5% και 1,8% το 2018 και 2019, αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την έρευνα της Moore Stephens, τα λειτουργικά κόστη των bulk carriers πρόκειται να σημειώσουν αύξηση 1,8% το 2018 και 2,6% το 2018, ενώ τα αντίστοιχα κόστη στα δεξαμενόπλοια θα καταγράψουν αύξηση της τάξεως του 2,4% και του 2,9%, το 2018 και το 2019, αντίστοιχα.
Το 23% των εκπροσώπων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που έλαβε μέρος στην έρευνα επεσήμανε πως το αυξανόμενο κόστος που έχουν να αντιμετωπίσουν οι πλοιοκτήτες τους επόμενους 12 μήνες θα οδηγηθεί από τη «συμμόρφωση» των εταιρειών τους στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Τα κόστη χρηματοδότησης κατέλαβαν στη δεύτερη θέση (18% των ερωτηθέντων) μεταξύ των συνιστωσών που θα αυξηθούν τα κόστη προσεχώς, ενώ τέλος το 15% των συμμετεχόντων τόνισε ότι ο διεθνής ανταγωνισμός θα επιδράσει αρκετά στα λειτουργικά κόστη των εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ