
Την περασμένη εβδομάδα (15-19.10) οι χρηματιστηριακές αγορές διεθνώς ανέκαμψαν στην πλειονότητά τους. Είναι γεγονός ότι οι επενδυτές στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν τις κατάλληλες ευκαιρίες αλλάζουν συχνά «επενδυτικές προτιμήσεις», οι οποίες προφανώς επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις έντονες διαβουλεύσεις για το Brexit και τις εμπορικές διενέξεις.
Στις ΗΠΑ η Fed εκφράζει την ανησυχία της ότι οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις θα γίνουν πράξη στο εγγύς μέλλον με μερίδα επενδυτών να εκτιμά ότι τα επιτόκια θα αυξηθούν περαιτέρω ωθώντας την αμερικανική οικονομία σε απότομη επιβράδυνση το επόμενο έτος. Από την άλλη, η απόδοση του 10ετούς ομολόγου «άγγιξε» το 3,2% την περασμένη Παρασκευή, φτάνοντας σε υψηλά πέντε ετών.
Οι εμπορικοί δασμοί στις εισαγωγές κινεζικών προϊόντων θεωρούνται «επιβλαβείς» για το παγκόσμιο εμπόριο αλλά και για την οικονομική δραστηριότητα της Ασίας στο σύνολό της. Πιο συγκεκριμένα εταιρείες του μηχανολογικού κλάδου, όπως η Renishaw, έχουν δει τις μετοχές τους να πλήττονται σοβαρά τις τελευταίες εβδομάδες, ωστόσο η έκταση των επιπτώσεων των εμπορικών διενέξεων στις εταιρείες αυτές είναι μέχρι στιγμής άγνωστη.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η τήρηση των δεσμεύσεων για την δημιουργία ενός «σκληρού συνόρου» μεταξύ της Βόρειας Ιρλανδίας και της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας αποτελεί σημείο σημαντικών διαβουλεύσεων για την τελική επίτευξη συμφωνίας για το Brexit. Παραδόξως τα δημοσιονομικά στοιχεία στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν βελτιωθεί και μένει να δούμε το πως θα διαμορφωθεί ο προϋπολογισμός την επόμενη εβδομάδα, δεδομένου ότι η Τερέζα Μέι έχει δεσμευτεί να ενισχύσει την χρηματοδότηση στον τομέα της υγείας.
Στην Ευρώπη, η πιστοληπτική ικανότητας της Ιταλίας υποβαθμίστηκε την Παρασκευή από την Moody’s στο Baa3 με τα spreads ωστόσο να περιορίζονται εξαιτίας των διαπραγματεύσεων με την ΕΕ. Την ερχόμενη Πέμπτη έχουμε τη συνεδρίαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η οποία αναμένεται να επαναλάβει ότι το πρόγραμμά της αγορών ομολόγων είναι πιθανόν να τερματισθεί στο τέλος του έτους και μένει να δούμε πως θα επιδράσουν οι εξαγγελίες αυτές στις αποδόσεις τους.
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ