
Σαουδική Αραβία και Κουβέιτ ενδεχομένως να χρειαστεί να «επαναλειτουργήσουν» δύο πετρελαϊκά πεδία που διαθέτουν από κοινού στη λεγόμενη Neutral Zone.
Οι ΗΠΑ ανησυχώντας για τις υψηλές τιμές που καταγράφει το πετρέλαιο πιέζει τις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες να αυξήσουν την παραγωγή τους.
Το γεγονός αυτό ώθησε τον Σαουδάραβα πρίγκιπα Mohammed bin Salman να επισκεφθεί τον Εμίρη του Κουβέιτ προκειμένου να συζητήσουν το ενδεχόμενο να «επαναφέρουν» την πετρελαϊκή παραγωγή από τα κοιτάσματα Khafji και Wafra που διαθέτουν από κοινού. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Gulf Business, οι συζητήσεις μεταξύ των πολιτικών αρχηγών των δύο κρατών δεν φαίνεται να κατέληξαν σε συμφωνία για την επαναφορά της λειτουργίας των κοινών πετρελαϊκών τους πεδίων, θέτοντας το ζήτημα σε αναμονή, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο.
Η παραγωγή των συγκεκριμένων κοιτασμάτων σταμάτησε πριν από μία τριετία τουλάχιστον, στερώντας από την παγκόσμια πετρελαϊκή παραγωγή περίπου 500.000 βαρέλια/ημέρα.
H Neutral Zone, η οποία αποτελεί μία έκταση περίπου 5,770 km2, βρίσκεται στα σύνορα της Σαουδικής Αραβίας και του Κουβέιτ, αποτελώντας ουδέτερη ζώνη στην οποία έχουν ωστόσο ίσα δικαιώματα και οι δύο χώρες.
Το πετρελαϊκό κοίτασμα Wafra βρίσκεται υπό τη διαχείριση της κρατικής Kuwait Gulf Oil Co (από μέρους του Κουβέιτ) και της Chevron (για λογαριασμό της Σαουδικής Αραβίας). Το κοίτασμα Khafji βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Saudi Aramco και της Kuwait Gulf Oil.
To 2015 πάρθηκε η απόφαση να σταματήσει η παραγωγή στα δύο παραπάνω κοιτάσματα λόγω πολιτικών τριγμών μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Κουβέιτ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ