
Οι χώρες της ΝΑ Ασίας αποτελούν την μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης των ωκεανών από πλαστικά, με την Κίνα, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη να είναι υπαίτιες για το 50% της ρίψης πλαστικών στην θάλασσα παγκοσμίως.
Οι ασιατικές χώρες έχουν μεγάλο μερίδιο στην θαλάσσια ρύπανση και αυτό αποδεικνύεται επίσης από το γεγονός ότι το 90% της ρύπανσης των ωκεανών από πλαστικά προέρχεται από δέκα ποταμούς, εκ των οποίων οι οκτώ βρίσκονται στην Ασία.
Σύμφωνα με έρευνα του World Economic Forum κάθε χρόνο εκτιμάται ότι 8 εκατ. τόνοι πλαστικών απορρίπτονται στους ωκεανούς. Εάν αυτό συνεχιστεί τότε υπολογίζεται ότι μέχρι το 2050 το συνολικό βάρος των πλαστικών στους ωκεανούς θα είναι μεγαλύτερο από το συνολικό βάρος των ψαριών!
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω οι κυβερνήσεις των ασιατικών χωρών έχουν προχωρήσει σε πολιτικές προκειμένου να αλλάξει άρδην αυτή η δραματική κατάσταση. Η Κίνα, η οποία αποτελεί και τον μεγαλύτερο παραγωγό πλαστικών αποβλήτων έχει θέσει ως στόχο να αυξήσει σε σημαντικό βαθμό τον ρυθμό ανακύκλωσης απορριμμάτων σε 46 πόλεις της.
Η Ινδία επιθυμεί να καταργήσει τα πλαστικά μιας χρήσης μέχρι το 2022. Άλλα ασιατικά κράτη όπως το Μπαγκλαντές έχουν απαγορέψει την χρήση πλαστικών σακουλών, εάν και δεν εφαρμόζεται το συγκεκριμένο μέτρο στην χώρα σε πλήρες βαθμό.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του World Economic Forum, ένα αποτελεσματικό μέτρο για την καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης είναι η επιβολή φόρων αλλά και ορίων στην παραγωγή πλαστικών, ενώ θετικά αποτελέσματα θα επέφερε η χορήγηση «κινήτρων» από τις κυβερνήσεις στους παραγωγούς πλαστικών προκειμένου να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις όπως τα βιοδιασπώμενα πλαστικά.
Γενικά οι κυβερνήσεις των χωρών σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει να λάβουν δραστικά μέτρα προκειμένου να αφυπνήσουν την περιβαλλοντική συνείδηση των πολιτών και όχι μόνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ