
Η αδυναμία της Τερέζα Μέι στην Σύνοδο Κορυφής του Σάλτσμπουργκ να πείσει τους 27 ηγέτες της Ε.Ε. ότι το σχέδιο Τσέκερς αποτελεί μια αξιόπιστη λύση για το Brexit είχε σαν αποτέλεσμα η στερλίνα να καταγράψει απώλειες την περασμένη Παρασκευή (21/09). Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, μία ενδεχόμενη αδυναμία επίτευξης συμφωνίας για το Brexit θα ασκήσει έντονες πιέσεις στο βρετανικό νόμισμα. H άποψη αυτή ενισχύεται ακόμα περισσότερο αν ανατρέξουμε στο 2016 όταν και η στερλίνα κατέγραψε απώλειες 10% το αμέσως επόμενο διάστημα του δημοψηφίσματος.
Σε κάθε περίπτωση ο FTSE 100, ο οποίος αποτελείται ως επί το πλείστον από εταιρείες απ’ όλο τον κόσμο κατέγραψε κέρδη 1,7% την Παρασκευή, ενώ ο FTSE 250, o οποίος αποτελείται κυρίως από εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου είχε κέρδη μόλις 0,2%. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η βρετανική οικονομία φαίνεται ανεπηρέαστη, παρά την αβεβαιότητα που εγείρεται γύρω από το Brexit, όπως προκύπτει από τα στοιχεία για την πορεία των λιανικών πωλήσεων το καλοκαίρι.
Στις ΗΠΑ, τόσο ο Dow Jones όσο και ο S&P 500 έφτασαν την περασμένη εβδομάδα σε ιστορικά υψηλά καθώς το ενδιαφέρον των επενδυτών για τις αμερικανικές κεφαλαιαγορές παραμένει «ζωηρό» οδηγούμενο από την ραγδαία ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας. Στον αντίποδα, οι επενδυτές ανά τον κόσμο εξακολουθούν να πονοκεφαλιάζουν για την κλιμάκωση των εμπορικών σχέσεων ΗΠΑ- Κίνας.
Τέλος, αυτή την εβδομάδα αναμένουμε την αύξηση των επιτοκίων από την Fed στο 2,25% ως απάντηση στην ισχυρή ανάπτυξη της αμερικανικής οικονομίας. Στο Ηνωμένο Βασίλειο την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου ολοκληρώνεται το Συνέδριο των Εργατικών στους οποίους θα καταφύγει η Μέι για να περάσει το σχέδιό της από το κοινοβούλιο, ενώ 30 Σεπτεμβρίου με 3 Οκτωβρίου συνεδριάζει το κυβερνών Συντηρητικό Κόμμα.
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ