
Η Γερμανία, ένα από τα πιο παραδοσιακά ναυτιλιακά κράτη της γηραιάς ηπείρου, έχει δει τον εμπορικό της στόλο να συρρικνώνεται κατά το 1/3 τα τελευταία έξι χρόνια, καθιστώντας την ως έναν από τους μεγάλους χαμένους της ναυτιλίας όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Wall Street Journal.
Πιο συγκεκριμένα οι γερμανικοί ναυτιλιακοί όμιλοι διαχειρίζονται πλέον ένα στόλο 2.400 εμπορικών πλοίων όταν το 2012 διαχειρίζονταν έναν στόλο αποτελούμενο από 3.800 πλοία. Η συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο δεν ήταν νηολογημένη στα γερμανικά νηολόγια. Σε όρους χωρητικότητας, το παραπάνω μεταφράζεται σε μείωση της τάξης του 25%.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR) σύμφωνα με τα οποία από τα πλοία αυτά που χάθηκαν από τα «γερμανικά χέρια» 140 (4,6 εκατ. gross tonnage αγοράστηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες, 70 πλοία (2,3 εκατ. gross tonnage) από Κινέζους και 50 πλοία (1,3 gross tonnage) από Σιγκαπουριανούς πλοιοκτήτες.
Τέλος ένα επίσης χαρακτηριστικό γεγονός που καταδεικνύει την «παρακμή» της γερμανικής ναυτιλίας αποτελεί η έξοδος πολλών γερμανικών τραπεζών (π.χ. Deutsche Bank) από την χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου καθώς τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια από αυτές αγγίζουν πλέον δεκάδες δις δολαρίων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ