
Η Γερμανία, ένα από τα πιο παραδοσιακά ναυτιλιακά κράτη της γηραιάς ηπείρου, έχει δει τον εμπορικό της στόλο να συρρικνώνεται κατά το 1/3 τα τελευταία έξι χρόνια, καθιστώντας την ως έναν από τους μεγάλους χαμένους της ναυτιλίας όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Wall Street Journal.
Πιο συγκεκριμένα οι γερμανικοί ναυτιλιακοί όμιλοι διαχειρίζονται πλέον ένα στόλο 2.400 εμπορικών πλοίων όταν το 2012 διαχειρίζονταν έναν στόλο αποτελούμενο από 3.800 πλοία. Η συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο δεν ήταν νηολογημένη στα γερμανικά νηολόγια. Σε όρους χωρητικότητας, το παραπάνω μεταφράζεται σε μείωση της τάξης του 25%.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR) σύμφωνα με τα οποία από τα πλοία αυτά που χάθηκαν από τα «γερμανικά χέρια» 140 (4,6 εκατ. gross tonnage αγοράστηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες, 70 πλοία (2,3 εκατ. gross tonnage) από Κινέζους και 50 πλοία (1,3 gross tonnage) από Σιγκαπουριανούς πλοιοκτήτες.
Τέλος ένα επίσης χαρακτηριστικό γεγονός που καταδεικνύει την «παρακμή» της γερμανικής ναυτιλίας αποτελεί η έξοδος πολλών γερμανικών τραπεζών (π.χ. Deutsche Bank) από την χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου καθώς τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια από αυτές αγγίζουν πλέον δεκάδες δις δολαρίων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ