
Η Γερμανία, ένα από τα πιο παραδοσιακά ναυτιλιακά κράτη της γηραιάς ηπείρου, έχει δει τον εμπορικό της στόλο να συρρικνώνεται κατά το 1/3 τα τελευταία έξι χρόνια, καθιστώντας την ως έναν από τους μεγάλους χαμένους της ναυτιλίας όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Wall Street Journal.
Πιο συγκεκριμένα οι γερμανικοί ναυτιλιακοί όμιλοι διαχειρίζονται πλέον ένα στόλο 2.400 εμπορικών πλοίων όταν το 2012 διαχειρίζονταν έναν στόλο αποτελούμενο από 3.800 πλοία. Η συντριπτική πλειοψηφία ωστόσο δεν ήταν νηολογημένη στα γερμανικά νηολόγια. Σε όρους χωρητικότητας, το παραπάνω μεταφράζεται σε μείωση της τάξης του 25%.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR) σύμφωνα με τα οποία από τα πλοία αυτά που χάθηκαν από τα «γερμανικά χέρια» 140 (4,6 εκατ. gross tonnage αγοράστηκαν από Έλληνες πλοιοκτήτες, 70 πλοία (2,3 εκατ. gross tonnage) από Κινέζους και 50 πλοία (1,3 gross tonnage) από Σιγκαπουριανούς πλοιοκτήτες.
Τέλος ένα επίσης χαρακτηριστικό γεγονός που καταδεικνύει την «παρακμή» της γερμανικής ναυτιλίας αποτελεί η έξοδος πολλών γερμανικών τραπεζών (π.χ. Deutsche Bank) από την χρηματοδότηση του ναυτιλιακού κλάδου καθώς τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια από αυτές αγγίζουν πλέον δεκάδες δις δολαρίων, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ