
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) αυξήθηκε κατά 0,2% τον περασμένο Ιούλιο σε σχέση με τον Ιούλιο του 2017, ενώ σημείωσε μεταβολή +1,3% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Όπως αναπαρίσταται από τον Πίνακα 1, η ολική χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, τον περασμένο Ιούλιο σημείωσε μείωση της τάξεως του 3,3%, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2017. Αύξηση κατά 1,4% σημειώθηκε επίσης κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 προς το 2016.
Το Γράφημα 1 που παρατίθεται παρακάτω δείχνει την πορεία της Δύναμης και της Ολικής Χωρητικότητας των ελληνικών εμπορικών πλοίων (100 ΚΟΧ και άνω), σε μηνιαία βάση από τον Ιανουάριο του 2016 έως και τον Ιούλιο του 2018.
Ο Πίνακας 1 αναπαριστά τη μεταβολή στη Δύναμη και στην Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου (100 ΚΟΧ και άνω) τον Ιούλιο του 2016, του 2017 και του 2018, αντίστοιχα.
Ο αριθμός των φορτηγών πλοίων μειώνεται καθώς τον Ιούλιο του 2016 ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαριθμούσε 463 πλοία, τον Ιούνιο του 2017 ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 5,6% στα 437, ενώ τον Ιούλιο του 2018 ο αριθμός των φορτηγών πλοίων ανήλθε σε 417.
Από την άλλη πλευρά τα επιβατηγά πλοία σημειώνουν άνοδο καθώς τον Ιούλιο του 2016 ο αριθμός τους ανήλθε στα 619, τον Ιούλιο του 2017 ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 4% στα 644, ενώ τον περασμένο Ιούλιο άγγιξε τα 670.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ