
Μία ενδεχόμενη αποτυχία συμφωνίας γύρω από το Brexit θα εγείρει αρκετά προβλήματα στο διά θαλάσσης εμπόριο στα ευρωπαϊκά ύδατα, με τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο να μην έχει προετοιμαστεί σωστά για μια ομαλή μετάβαση.
Αυτά υποστήριξε ο Mark Dijk, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων του λιμανιού του Ρότερνταμ τονίζοντας, παράλληλα, ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. θα αυξήσει τα διοικητικά κόστη με την γραφειοκρατία, για τα εμπορεύματα που προέρχονται από την Βρετανία, να αυξάνεται.
Όπως παρατηρεί ο Van ’t Veld, επικεφαλής των ολλανδικών τελωνειακών αρχών σε θέματα Brexit, ενώ το ισχύον τελωνειακό καθεστώς απαιτεί δύο έγγραφα για την αποστολή εμπορευμάτων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, στην μετά-Βrexit εποχή θα απαιτούνται εννιά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Βρετανία αποτελεί έναν από τους κυριότερους εμπορικούς εταίρους της Ολλανδίας, καθώς το λιμάνι του Ρότερνταμ διαχειρίζεται ετησίως φορτία 40 εκατ. τόνων από και προς την Βρετανία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 8% της συνολικής διακίνησης φορτίων του λιμένα σε ετήσια βάση.
Η άποψη του κ. Dijk ενισχύεται ακόμη περισσότερο εάν αναλογιστεί κανείς ότι μόλις το 18% των εταιρειών στην Ολλανδία έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει ένα ενδεχόμενο Brexit, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εξωτερικών της Ολλανδίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ