
Μία ενδεχόμενη αποτυχία συμφωνίας γύρω από το Brexit θα εγείρει αρκετά προβλήματα στο διά θαλάσσης εμπόριο στα ευρωπαϊκά ύδατα, με τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο να μην έχει προετοιμαστεί σωστά για μια ομαλή μετάβαση.
Αυτά υποστήριξε ο Mark Dijk, επικεφαλής εξωτερικών υποθέσεων του λιμανιού του Ρότερνταμ τονίζοντας, παράλληλα, ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. θα αυξήσει τα διοικητικά κόστη με την γραφειοκρατία, για τα εμπορεύματα που προέρχονται από την Βρετανία, να αυξάνεται.
Όπως παρατηρεί ο Van ’t Veld, επικεφαλής των ολλανδικών τελωνειακών αρχών σε θέματα Brexit, ενώ το ισχύον τελωνειακό καθεστώς απαιτεί δύο έγγραφα για την αποστολή εμπορευμάτων από και προς το Ηνωμένο Βασίλειο, στην μετά-Βrexit εποχή θα απαιτούνται εννιά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Βρετανία αποτελεί έναν από τους κυριότερους εμπορικούς εταίρους της Ολλανδίας, καθώς το λιμάνι του Ρότερνταμ διαχειρίζεται ετησίως φορτία 40 εκατ. τόνων από και προς την Βρετανία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 8% της συνολικής διακίνησης φορτίων του λιμένα σε ετήσια βάση.
Η άποψη του κ. Dijk ενισχύεται ακόμη περισσότερο εάν αναλογιστεί κανείς ότι μόλις το 18% των εταιρειών στην Ολλανδία έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει ένα ενδεχόμενο Brexit, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εξωτερικών της Ολλανδίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ