
Τα ναύλα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμένεται να κινηθούν προς τα άνω, από τα μέχρι τώρα επίπεδα, λόγω της αύξησης της ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορές. Παράλληλα ο περιορισμένος αριθμός παραγγελιών νεότευκτων θα οδηγήσει σε πολύ μικρή αύξηση του παγκόσμιου στόλου των dry, γεγονός που θα επιδράσει επίσης θετικά στην ναυλαγορά.
Αυτά τα ευρήματα προέκυψαν από την τελευταία έκθεση «Dry Bulk Forecaster» της Drewry. Ωστόσο όπως σημειώνει ο Οίκος, οι εμπορικές διενέξεις, οι οποίες έχουν πάρει διεθνείς διαστάσεις, είναι πιθανό να επιβραδύνουν την ανάπτυξη του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου.
Οι αλλεπάλληλες εκατέρωθεν επιβολές εμπορικών κυρώσεων μεταξύ ΗΠΑ– Κίνας ενδεχομένως να μην επηρεάσουν άμεσα τις εμπορευματικές ροές ξηρού φορτίου και αυτό γιατί όπως αναφέρει η Drewry, οι ΗΠΑ κατέχουν ένα μικρό μερίδιο των κινεζικών εξαγωγών χάλυβα. Όσον αφορά τις κινεζικές εισαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ, οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα παραμείνουν σχετικά αμετάβλητες.
Από την άλλη πλευρά ο Rahul Sharan, επικεφαλής αναλυτής της Drewry για την αγορά ξηρού φορτίου, τονίζει ότι ενώ ο εμπορικός «πόλεμος» δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά, η κινεζική οικονομία θα υποστεί πλήγμα καθώς οι ΗΠΑ αποτελούν τον κυριότερο εμπορικό εταίρο του ασιατικού γίγαντα με το 18% των κινεζικών εξαγωγών να προορίζεται για τις ΗΠΑ.
Παράλληλα ο κ. Sharan σχολιάζει ότι μια μείωση στην παραγωγή χάλυβα θα επηρεάσει άμεσα τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα οπτανθρακοποίησης (coking coal). Τέλος εκτιμά ότι από την στιγμή που η Κίνα αποτελεί την μερίδα του λέοντος για το εμπόριο σιδηρομεταλλέυματος (70%), τα ναύλα για Capesizes και VLOCs θα επηρεαστούν σημαντικά από τις παγκόσμιες διενέξεις σε θέματα εμπορικής πολιτικής επιβραδύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο την ανάκαμψη της αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ