
Την έκθεσή της για την πορεία της αγοράς των containerships από τις αρχές του έτους εξέδωσε στις 3 Σεπτεμβρίου η BIMCO.
Σύμφωνα λοιπόν με τα ευρήματά της, κατά τους πρώτους έξι μήνες η ζήτηση για την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 3,8%, ένα πρώτο δείγμα το οποίο δείχνει το θετικό κλίμα στην αγορά. Παράλληλα ο παγκόσμιος στόλος καταγεγραμμένων containerships αυξήθηκε κατά 3,9%, ενώ ο ενεργός στόλος containerships κινήθηκε σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα κατά το ίδιο διάστημα.
Είναι επιπρόσθετα ενδεικτικό το γεγονός ότι το 83% των νεότευκτων containerships, που παραδόθηκαν το 2018, είναι χωρητικότητας άνω των 10.000 ΤEUs, γεγονός που μαρτυρά ότι οι πλοιοκτήτες έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Από την άλλη, το 37% της αύξησης του όγκου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αφορά μικρές αποστάσεις (πχ intra-Asia μεταφορές).
Η BIMCO αναφέρει παράλληλα στην έκθεσή της ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη αντικατοπτρίζεται και από τις εισαχθείσες ποσότητες εμπορευματοκιβωτίων για το 2018, οι οποίες στην Ευρώπη παρουσίασαν αύξηση 4,1% (+646,000 TEUs). Ωστόσο όπως τονίζεται, ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι η πλειονότητα της αύξησης αυτής αφορά μεσαίων αποστάσεων μεταφορές όπως για παράδειγμα από την Βόρεια και Νότια Αμερική, την ινδική υποήπειρο και την Μέση Ανατολή προς άλλες χώρες, οι οποίες εξυπηρετούνται από πλοία χωρητικότητας μικρότερης των 10.000 TEUs.
Όσον αφορά την ναυλαγορά, μετά από τέσσερις «έντονους» μήνες, κατά τους οποίους οι χρονοναυλώσεις 6-12 μηνών ανήλθαν τον περασμένο Ιούνιο σε υψηλά τριών ετών, το ενδιαφέρον φαίνεται να έχει ατονήσει. Συγκεκριμένα, τα ναύλα για ένα 6.500 ΤΕUs containership μειώθηκαν από $19.000 ημερησίως στις 22 Ιουνίου στα $14.500 ημερησίως στις 10 Αυγούστου (-24%), όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα.
Τέλος στην έκθεση αναφέρεται ότι η χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των containerships αυξάνεται ραγδαία ώστε να προσαρμοστεί στην αύξηση της ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ναυπηγεία έχουν παραδώσει στο διάστημα αυτό νεότευκτα συνολικής χωρητικότητας 947.000 TEUs, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της BIMCO. Αυτό ωστόσο που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι από τις αρχές του τρέχοντος έτους έως τις αρχές Αυγούστου πλοία χωρητικότητας μόνο 36.833 TEUs εστάλησαν προς διάλυση, ενώ κατά το β’ τρίμηνο του έτους πέντε containerships (9.608 ΤΕUs) διαλύθηκαν, αριθμός ο οποίος αποτελεί τον μικρότερο των τελευταίων δέκα ετών.
Όσον αφορά την μέση ηλικία των πλοίων προς διάλυση, αυτή ανήλθε στα 24 έτη όταν το 2017 κινήθηκε στα 21 έτη. Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζεται ο αριθμός των πλοίων προς παράδοση καθώς και αυτός των containerships που οδηγήθηκαν για διάλυση αλλά και οι εκτιμήσεις για τα προσεχή έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεν εγκρίθηκε τελικά το 18ο πακέτο κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας, καθώς η Σλοβακία άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τη διαδικασία. «Η Ρωσία δεν…
Iσχυρότερες επιδόσεις σε θέματα ασφάλειας και συμμόρφωσης καταγράφουν τα bulk carriers των μελών της INTERCARGO έναντι του παγκόσμιου μέσου όρου του στόλου, σύμφωνα με…
Ένα ξένο δεξαμενόπλοιο συνελήφθη από το Ιράν στον Κόλπο του Ομάν για λαθρεμπόριο 2 εκατομμυρίων λίτρων καυσίμου, ανακοίνωσε σήμερα ο επικεφαλής του δικαστικού σώματος…
Την Τρίτη 15 Ιουλίου ο Δήμαρχος Οινουσσών Γεώργιος Δανιήλ υποδέχθηκε στο Δημαρχείο με ιδιαίτερη τιμή τον ευπατρίδη Οινούσσιο Ευεργέτη της πατρίδας κ. Νικόλα Διαμ.…
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ