
Καθώς η ψηφιοποίηση συνεχίζει να αναδιαμορφώνει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα πρώτα εμπορικά αυτόνομα πλοία πρόκειται να μπουν σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια. Για να συμβάλει στην οικοδόμηση μιας κουλτούρας με θέμα την ασφάλεια γύρω από αυτές τις νέες τεχνολογίες, ο νηογνώμονας DNV GL έχει εκδώσει μια νέα κατευθυντήρια γραμμή που καλύπτει τα αυτόνομα και τα τηλεχειριζόμενα πλοία.
Η συγκεκριμένη κατευθυντήρια γραμμή καλύπτει νέες επιχειρησιακές έννοιες οι οποίες δεν εντάσσονται στους υπάρχοντες κανονισμούς, καθώς και τεχνολογίες που ελέγχουν λειτουργίες οι οποίες κανονικά θα εκτελούνταν από ανθρώπους. Όσον αφορά τις νέες επιχειρησιακές έννοιες, οι οδηγίες κατευθύνουν όσους επιθυμούν να εφαρμόσουν νέες ιδέες με σκοπό να λάβουν έγκριση από το κράτος σημαίας, σύμφωνα με τις εναλλακτικές απαιτήσεις σχεδιασμού. Σχετικά με τις νέες τεχνολογίες, οι προμηθευτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κατευθυντήρια γραμμή για να λάβουν «κατ’ αρχήν έγκριση».
Η κατευθυντήρια γραμμή καλύπτει την πλοήγηση, τη μηχανική πλοίων, τα κέντρα τηλεχειρισμού και τις επικοινωνίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης σε δύο βασικούς τομείς που προκύπτουν από την αξιοποίηση αυτόνομων και απομακρυσμένων εννοιών σε συστήματα λογισμικού και επικοινωνιών: την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τις δοκιμές λογισμικού.
“Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα στη διαδικασία για την πλήρη υλοποίηση αυτών των τεχνολογιών”, αναφέρει ο Knut Ørbeck-Nilssen, CEO του DNV GL – Maritime. “Αλλά συνεχίζουμε να αποκτάμε εμπειρία από διάφορα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε ορισμένους τομείς, όπως τα συστήματα πλοήγησης και οι λειτουργίες μηχανικής, μπορούμε ήδη να προσφέρουμε τεχνική καθοδήγηση με βάση τους ισχύοντες κανόνες μας και καθώς θα προοδεύουμε, νέες οδηγίες και κανόνες θα ακολουθήσουν.”
Φωτό: DNV GL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ