Νέα κατευθυντήρια γραμμή από τον DNV GL για αυτόνομα και τηλεχειριζόμενα πλοία

Νέα κατευθυντήρια γραμμή από τον DNV GL για αυτόνομα και τηλεχειριζόμενα πλοία

101
Νέα κατευθυντήρια γραμμή από τον DNV GL για αυτόνομα και τηλεχειριζόμενα πλοία

Καθώς η ψηφιοποίηση συνεχίζει να αναδιαμορφώνει τη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα πρώτα εμπορικά αυτόνομα πλοία πρόκειται να μπουν σε λειτουργία τα επόμενα χρόνια. Για να συμβάλει στην οικοδόμηση μιας κουλτούρας με θέμα την ασφάλεια γύρω από αυτές τις νέες τεχνολογίες, ο νηογνώμονας DNV GL έχει εκδώσει μια νέα κατευθυντήρια γραμμή που καλύπτει τα αυτόνομα και τα τηλεχειριζόμενα πλοία.

Η συγκεκριμένη κατευθυντήρια γραμμή καλύπτει νέες επιχειρησιακές έννοιες οι οποίες δεν εντάσσονται στους υπάρχοντες κανονισμούς, καθώς και τεχνολογίες που ελέγχουν λειτουργίες οι οποίες κανονικά θα εκτελούνταν από ανθρώπους. Όσον αφορά τις νέες επιχειρησιακές έννοιες, οι οδηγίες κατευθύνουν όσους επιθυμούν να εφαρμόσουν νέες ιδέες με σκοπό να λάβουν έγκριση από το κράτος σημαίας, σύμφωνα με τις εναλλακτικές απαιτήσεις σχεδιασμού. Σχετικά με τις νέες τεχνολογίες, οι προμηθευτές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την κατευθυντήρια γραμμή για να λάβουν «κατ’ αρχήν έγκριση».

Η κατευθυντήρια γραμμή καλύπτει την πλοήγηση, τη μηχανική πλοίων, τα κέντρα τηλεχειρισμού και τις επικοινωνίες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης σε δύο βασικούς τομείς που προκύπτουν από την αξιοποίηση αυτόνομων και απομακρυσμένων εννοιών σε συστήματα λογισμικού και επικοινωνιών: την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και τις δοκιμές λογισμικού.

“Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα στη διαδικασία για την πλήρη υλοποίηση αυτών των τεχνολογιών”, αναφέρει ο Knut Ørbeck-Nilssen, CEO του DNV GL – Maritime. “Αλλά συνεχίζουμε να αποκτάμε εμπειρία από διάφορα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Σε ορισμένους τομείς, όπως τα συστήματα πλοήγησης και οι λειτουργίες μηχανικής, μπορούμε ήδη να προσφέρουμε τεχνική καθοδήγηση με βάση τους ισχύοντες κανόνες μας και καθώς θα προοδεύουμε, νέες οδηγίες και κανόνες θα ακολουθήσουν.”

Φωτό: DNV GL