
Η επικείμενη εφαρμογή του sulphur cap τον Ιανουάριο του 2020 εκτιμάται ότι θα προκαλέσει έντονες αναταραχές στην παγκόσμια αγορά με την Maersk να εκτιμά ότι η συμμόρφωσή της με τις αυστηρές διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις θα της «κοστίσει» $2 δις σε ετήσια βάση.
Εκπρόσωπος της AP Møller Maersk αναφέρει ότι ο δανέζικος κολοσσός στρέφει την προσοχή του σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (low-sulphur fuel oil- LSFO) απορρίπτοντας την εγκατάσταση scrubbers στα πλοία του, τα οποία θα του επέτρεπαν την κατανάλωση καυσίμων HFO (Heavy Fuel Oil- HFO).
Στον αντίποδα, κύριοι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η HMM και η Evergreen έχουν επιλέξει την τοποθέτηση scrubbers στον στόλο των πλοίων τους, καθώς θεωρούν ότι η απόσβεση των συγκεκριμένων συστημάτων θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Στοίχημα για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα αυξημένα κόστη στα καύσιμα τύπου LSFO καθώς και η διαθεσιμότητα αυτών. Σε ό,τι αφορά την Maersk, προκειμένου η τελευταία να διασφαλίσει τον επαρκή εφοδιασμό των πλοίων της με καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με τα ολλανδικά διυλιστήρια Vopak στο Ρότερνταμ.
Ωστόσο, η πλειονότητα των εταιρειών στην συγκεκριμένη αγορά πρόκειται να στραφεί προς αυτήν την λύση, όπως είχε αναφερθεί πρόσφατα σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, σύμφωνα με στοιχεία που είχε εκδώσει η Alphaliner.
Να σημειωθεί, ότι σήμερα η τιμή στα καύσιμα τύπου HFO ανέρχεται σε $425/τόνο, ενώ η τιμή στα LSFOs κυμαίνεται στα $645/τόνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ