
Η επικείμενη εφαρμογή του sulphur cap τον Ιανουάριο του 2020 εκτιμάται ότι θα προκαλέσει έντονες αναταραχές στην παγκόσμια αγορά με την Maersk να εκτιμά ότι η συμμόρφωσή της με τις αυστηρές διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις θα της «κοστίσει» $2 δις σε ετήσια βάση.
Εκπρόσωπος της AP Møller Maersk αναφέρει ότι ο δανέζικος κολοσσός στρέφει την προσοχή του σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (low-sulphur fuel oil- LSFO) απορρίπτοντας την εγκατάσταση scrubbers στα πλοία του, τα οποία θα του επέτρεπαν την κατανάλωση καυσίμων HFO (Heavy Fuel Oil- HFO).
Στον αντίποδα, κύριοι ανταγωνιστές της Maersk, όπως η MSC, η HMM και η Evergreen έχουν επιλέξει την τοποθέτηση scrubbers στον στόλο των πλοίων τους, καθώς θεωρούν ότι η απόσβεση των συγκεκριμένων συστημάτων θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Στοίχημα για τις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τα αυξημένα κόστη στα καύσιμα τύπου LSFO καθώς και η διαθεσιμότητα αυτών. Σε ό,τι αφορά την Maersk, προκειμένου η τελευταία να διασφαλίσει τον επαρκή εφοδιασμό των πλοίων της με καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με τα ολλανδικά διυλιστήρια Vopak στο Ρότερνταμ.
Ωστόσο, η πλειονότητα των εταιρειών στην συγκεκριμένη αγορά πρόκειται να στραφεί προς αυτήν την λύση, όπως είχε αναφερθεί πρόσφατα σε δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, σύμφωνα με στοιχεία που είχε εκδώσει η Alphaliner.
Να σημειωθεί, ότι σήμερα η τιμή στα καύσιμα τύπου HFO ανέρχεται σε $425/τόνο, ενώ η τιμή στα LSFOs κυμαίνεται στα $645/τόνο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ