
Για μία ακόμη φορά άνοιξε τις πόρτες της η μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση της Γερμανίας, SMM Hamburg 2018, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από τον χώρο της ναυτιλίας, της πολιτικής και των επιχειρήσεων. Η έκθεση θα πραγματοποιείται από τις 4 έως και τις 7 Σεπτεμβρίου, με την παρουσία 2.300 εκθετών, ενώ εκτιμάται ότι θα προσελκύσει 50.000 επισκέπτες από όλον τον κόσμο.
Τις εργασίες της πρώτης ημέρας άνοιξε ένα πάνελ από διακεκριμένους ομιλητές οι οποίοι αναφέρθηκαν στο ζήτημα που «καίει» τη ναυτιλιακή κοινότητα σήμερα, το οποίο δεν είναι άλλο από το sulphur cap.
Ο κ. Kitack Lim, γενικός γραμματέας του IMO, αναφέρθηκε στα top θέματα της ατζέντας του Οργανισμού για περιβαλλοντικά ζητήματα όπως οι μειωμένες εκπομπές αέριων ρύπων από τα πλοία, επισημαίνοντας ότι η εφαρμογή του sulphur cap θα αποτελέσει ορόσημο για την προστασία του περιβάλλοντος και για την ασφάλεια του ανθρώπινου παράγοντα. Ο ίδιος ανέφερε ότι είναι επιτακτική ανάγκη να βρεθούν λύσεις που να ανταποκρίνονται στις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις, προσθέτοντας ότι συγχρόνως 50.000 ποντοπόρα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο θα πρέπει να εγκαταστήσουν συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου ερμάτος.
Από την πλευρά του ο κ. Esben Poulsson, πρόεδρος του ICS, επεσήμανε τις προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η ναυτιλιακή βιομηχανία ενόψει του sulphur cap τονίζοντας την πλήρη υποστήριξή του προς την εφαρμογή του και ότι δεν τίθεται θέμα περαιτέρω αναβολής. Ο κ. Poulsson προσέθεσε ότι απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός προς την εφαρμογή του sulphur cap από τις ναυτιλιακές εταιρείες και πως οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να ξεκινάνε να αγοράσουν συμβατά με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις καύσιμα νωρίτερα από τα μέσα του 2019. Ωστόσο ο ίδιος επεσήμανε ότι ο στόχος για την σταδιακή εξάλειψη των αέριων ρύπων από τα πλοία μπορεί να επιτευχθεί μέσα από νέες πηγές πρόωσης των πλοίων, όπως είναι το υδρογόνο και οι μπαταρίες.
Ο Dr. Frank Starke, Global Product Manager Medium Speed Engines της Caterpillar, ανέφερε ότι το φιλόδοξα σχέδια για σημαντικό περιορισμό των εκπομπών των αέριων ρύπων από τη ναυτιλία μπορούν να γίνουν πράξη μέσα από τον συνδυασμό διαφόρων τεχνολογιών όπως η καινοτομία στην τεχνολογία κινητήρων, οι νέες μέθοδοι για την παραγωγή καυσίμων κ.ά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…

Tα πρώτα «απόνερα» των αμοιβαίων λιμενικών τελών ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται να έφτασαν στους κόλπους της διεθνούς ναυτιλίας, εγείροντας ανησυχίες για τον αντίκτυπό τους στο παγκόσμιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ