
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων μάχεται απέναντι σε θεούς και δαίμονες από το 2017 και μετά, ωστόσο η προσπάθεια αυτή φαίνεται να πέφτει στο κενό ιδιαίτερα καθώς τα ναύλα έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, αναφέρει η BIMCO στην τελευταία της έκθεση.
Συγκεκριμένα η BIMCO αναφέρει ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα τα κατά μέσο όρο κέρδη για τα VLCC, τα Suezmax και τα Aframax έχουν διαμορφωθεί στα $6.797, $11.337 και $10.438 ημερησίως αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα oil product tankers τύπου LR2, LR1, MR και handysize τα κατά μέσο όρο κέρδη έχουν υποχωρήσει στα $8.961, $6.965, $8.741 και $5.239 αντίστοιχα όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα:
Παράλληλα τονίζεται ότι η αγορά των χρονοναυλώσεων ταλαιπωρείται από πολλά σκαμπανεβάσματα για παραπάνω από ένα χρόνο ενώ και η ρευστότητα της εν λόγω αγοράς κρίνεται περιορισμένη.
Σημειώνεται ότι μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου τα ναύλα για χρονοναυλώσεις VLCC τριών και πέντε χρόνων μειώθηκαν στα $27.500 από τα $29.500 ημερησίως και στα $24.000 από τα $25.500 ημερησίως αντίστοιχα.
Από την άλλη πλευρά η αύξηση των εισαγωγών αργού από την Κίνα κατά 5,8% κατά το α’ εξάμηνο του έτους αύξησε μεν τη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, ωστόσο όχι αρκετά ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση στην αγορά.
Η BIMCO επιπρόσθετα σημειώνει ότι ευτυχώς αποφεύχθηκε μια επιβολή κυρώσεων στις εξαγωγές αμερικανικού αργού προς την Κίνα ύψους 10 εκατ. τόνων, εξέλιξη που θα επιβάρυνε επιπλέον την αγορά των tankers.
Όσον αφορά την προσφορά δεξαμενόπλοιων, η BIMCO τονίζει ότι η υπερπροσφορά εξακολουθεί να πονοκεφαλιάζει τους πλοιοκτήτες και εκτιμά ότι πετρελαιοφόρα συνολικής χωρητικότητας 19 εκατ. DWT θα οδηγηθούν στην διάλυση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ