
Σημαντική άνοδος προβλέπεται σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για τοποθέτηση scrubbers σε containerships σύμφωνα με την Alphaliner, ενόψει της εφαρμογής του sulphur cap το 2020.
Όπως εκτιμάται από αναλυτές της Alphaliner, έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τοποθετήσεις scrubbers σε 25 containerships, αριθμός ο οποίος πρόκειται να φτάσει τα 193 πλοία μέχρι τις αρχές του 2020. Η πλειονότητα των συγκεκριμένων scrubbers θα εγκατασταθεί σε υπάρχοντα πλοία, ενώ 33 συστήματα θα τοποθετηθούν σε νεοναυπηγηθέντα.
Παρά το γεγονός ότι η εγκατάσταση scrubbers αποτελεί ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία καθώς φτάνει έως και τα $10 εκατ. /ανά πλοίο, οι πλοιοκτήτες προχωρούν στις αντίστοιχες τοποθέτησεις προς συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Συγχρόνως τα scrubbers εκτιμάται ότι είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα λύση από την κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτίκοτητας σε θείο, ιδιαίτερα σε μεγάλης χωρητικότητας πλοία.
Ενώ εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα σημειωθεί ανοδική πορεία στην τοποθέτηση scrubbers σε containerships, ωστόσο σημαντικά χαμηλός θα παραμείνει ο αριθμός των πλοίων της ίδιας κατηγορίας που θα έχουν στραφεί προς αυτήν την λύση μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2020 όταν και θα τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία την υιοθέτηση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,5%. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships φαίνεται ότι στρέφονται κυρίως προς την κατανάλωση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η liner ναυτιλία βρίσκεται περισσότερο στο μάτι του κυκλώνα συγκριτικά με την tramp ναυτιλία, καθώς οι εταιρείες ιδιαίτερα στη Β. Ευρώπη πιέζονται από ΜΚΟ και από ΜΜΕ προς συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ