Ανοδική πορεία για τις παραγγελίες scrubbers σε containerships

Ανοδική πορεία για τις παραγγελίες scrubbers σε containerships

114
Ανοδική πορεία για τις παραγγελίες scrubbers σε containerships

Σημαντική άνοδος προβλέπεται σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για τοποθέτηση scrubbers σε containerships σύμφωνα με την Alphaliner, ενόψει της εφαρμογής του sulphur cap το 2020.

Όπως εκτιμάται από αναλυτές της Alphaliner, έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τοποθετήσεις scrubbers σε 25 containerships, αριθμός ο οποίος πρόκειται να φτάσει τα 193 πλοία μέχρι τις αρχές του 2020. Η πλειονότητα των συγκεκριμένων scrubbers θα εγκατασταθεί σε υπάρχοντα πλοία, ενώ 33 συστήματα θα τοποθετηθούν σε νεοναυπηγηθέντα.

Παρά το γεγονός ότι η εγκατάσταση scrubbers αποτελεί ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία καθώς φτάνει έως και τα $10 εκατ. /ανά πλοίο, οι πλοιοκτήτες προχωρούν στις αντίστοιχες τοποθέτησεις προς συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Συγχρόνως τα scrubbers εκτιμάται ότι είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα λύση από την κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτίκοτητας σε θείο, ιδιαίτερα σε μεγάλης χωρητικότητας πλοία.

Ενώ εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα σημειωθεί ανοδική πορεία στην τοποθέτηση scrubbers σε containerships, ωστόσο σημαντικά χαμηλός θα παραμείνει ο αριθμός των πλοίων της ίδιας κατηγορίας που θα έχουν στραφεί προς αυτήν την λύση μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2020 όταν και θα τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία την υιοθέτηση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,5%. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships φαίνεται ότι στρέφονται κυρίως προς την κατανάλωση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Η liner ναυτιλία βρίσκεται περισσότερο στο μάτι του κυκλώνα συγκριτικά με την tramp ναυτιλία, καθώς οι εταιρείες ιδιαίτερα στη Β. Ευρώπη πιέζονται από ΜΚΟ και από ΜΜΕ προς συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.