
Σημαντική άνοδος προβλέπεται σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για τοποθέτηση scrubbers σε containerships σύμφωνα με την Alphaliner, ενόψει της εφαρμογής του sulphur cap το 2020.
Όπως εκτιμάται από αναλυτές της Alphaliner, έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί τοποθετήσεις scrubbers σε 25 containerships, αριθμός ο οποίος πρόκειται να φτάσει τα 193 πλοία μέχρι τις αρχές του 2020. Η πλειονότητα των συγκεκριμένων scrubbers θα εγκατασταθεί σε υπάρχοντα πλοία, ενώ 33 συστήματα θα τοποθετηθούν σε νεοναυπηγηθέντα.
Παρά το γεγονός ότι η εγκατάσταση scrubbers αποτελεί ιδιαίτερα κοστοβόρα διαδικασία καθώς φτάνει έως και τα $10 εκατ. /ανά πλοίο, οι πλοιοκτήτες προχωρούν στις αντίστοιχες τοποθέτησεις προς συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις. Συγχρόνως τα scrubbers εκτιμάται ότι είναι οικονομικά πιο συμφέρουσα λύση από την κατανάλωση ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτίκοτητας σε θείο, ιδιαίτερα σε μεγάλης χωρητικότητας πλοία.
Ενώ εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια θα σημειωθεί ανοδική πορεία στην τοποθέτηση scrubbers σε containerships, ωστόσο σημαντικά χαμηλός θα παραμείνει ο αριθμός των πλοίων της ίδιας κατηγορίας που θα έχουν στραφεί προς αυτήν την λύση μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2020 όταν και θα τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία την υιοθέτηση καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο έως 0,5%. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά των containerships φαίνεται ότι στρέφονται κυρίως προς την κατανάλωση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.
Η liner ναυτιλία βρίσκεται περισσότερο στο μάτι του κυκλώνα συγκριτικά με την tramp ναυτιλία, καθώς οι εταιρείες ιδιαίτερα στη Β. Ευρώπη πιέζονται από ΜΚΟ και από ΜΜΕ προς συμμόρφωση με τις διεθνείς περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ