
Τα Ναυτικά Xρoνικά, με αφορμή τα προσεχή εγκαίνια του πρώτου ιδιωτικού ναυτιλιακού λυκείου της χώρας στην ιστορική ναυτομάνα πατρίδα του Αιγαίου, συνομίλησαν με την αναπλ. Γενική Διευθύντρια του Ομίλου Τσάκος, κα Βενετία Καλλιπολίτου, υπεύθυνη για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και εκπαίδευσης.
Ξεκινώντας, η κα Καλλιπολίτου ανέφερε ότι ο ίδιος ο ιδρυτής του Ομίλου, ο Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, οραματίστηκε το Σεπτέμβριο του 2017 τη δημιουργία μιας μη κερδοσκοπικής δευτεροβάθμιας σχολικής μονάδας γνώσης, μάθησης και αριστείας στη γενέθλια πατρίδα του, τη Χίο. Ο στόχος σαφής: έμπειροι και καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν και να εκπαιδεύσουν τους νέους και τις νέες από την εφηβική ηλικία, ώστε να αποκτήσουν τις γνώσεις αλλά και τα απαραίτητα πνευματικά εφόδια και να εξελιχθούν μετέπειτα με επιτυχία στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα.
Ο στόλος των Ελλήνων αυξάνεται με σύγχρονα πλοία, η ανεργία καλπάζει στις νεαρές ηλικίες των Ελλήνων, αλλά τα ναυτικά επαγγέλματα παραμένουν σχετικά άγνωστα σήμερα. Παράδοξο αν σκεφτεί κανείς τη μεγάλη ναυτική παράδοση της χώρας μας. Η κα Καλλιπολίτου παρατηρεί ότι 4.000 και πλέον πλοία ελληνικών συμφερόντων εξυπηρετούνται, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, από 15.000 ναυτικούς αριθμός, δηλαδή, μη ικανός για να εξυπηρετήσει τις διευρυνόμενες ανάγκες της αγοράς.
Η κα Καλλιπολίτου επισημαίνει, ωστόσο, ότι ειδικά σήμερα προτεραιότητα στα υπερσύγχρονα πλοία- θαύματα της τεχνολογίας είναι όχι μονό να «δημιουργήσουμε» μεγάλο αριθμό νέων ανθρώπων της θάλασσας, αλλά να «ανελίξουμε» και ικανά στελέχη.
Η οικoγένεια Τσάκου επιχειρεί στη ναυτιλία πάνω από 50 χρόνια, και σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο περίπου 100 σύγχρονων πλοίων. Γίνεται, λοιπόν, κατανοητό ότι πρόθεση είναι να δημιουργηθεί ένας μη κερδοσκοπικός πυρήνας, ένα «φυτώριο», όπου σε νεαρή ηλικία, πριν ακόμα την εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι μαθητές θα «μπολιαστούν» με την κουλτούρα, τις υψηλές αρχές και τα ήθη της ελληνικής ναυτοσύνης.
Το μέγεθος των τάξεων του Ιδιωτικού Ναυτικού Λυκείου «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» θα είναι προσεκτικά ελεγχόμενο: η μέγιστη ανάπτυξή του είναι για 90 μαθήτριες και μαθητές, δηλαδή για 30 παιδιά σε κάθε τάξη. Στόχος του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι η επένδυση στη ναυτική εκπαίδευση των νέων αλλά και στην ισορροπημένη εμβάθυνσή τους σε όλα τα απαραίτητα γνωστικά αντικείμενα, σύμφωνα πάντα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, που θα ακολουθηθεί απαρέγκλιτα. Θα υπάρχει, παράλληλα, η δυνατότητα της ενισχυτικής και συμπληρωματικής διδασκαλίας με σύγχρονα εργαστήρια και νέες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης σε αντικείμενα και γνώσεις προαπαιτούμενες για ένα σύγχρονο ναυτικό και στέλεχος της ναυτιλίας.
Σε μια βιομηχανία όπου οι ανάγκες είναι πλέον τεράστιες για ικανούς ναυτικούς και στελέχη, η εύρεση μιας αξιοπρεπούς θέσης εργασίας είναι σίγουρη για όσους έχουν όρεξη και διάθεση για εργασία και, κυρίως, για ανέλιξη.
Η Χίος διαθέτει ΑΕΝ, Τμήμα Πανεπιστήμιου ναυτιλιακής κατεύθυνσης, δημόσια ναυτικά λύκεια και ιδρύματα προαγωγής των ναυτιλιακών γραμμάτων και έρευνας. Η δημιουργία ενός υπερσύγχρονου, μοναδικού για τα ελληνικά δεδομένα, ιδιωτικού ΕΠΑΛ ναυτικής κατεύθυνσης καθιστά το νησί μοναδικό τόπο- εστία ναυτικής γνώσης, εκπαίδευσης, καράρτισης, έρευνας και δημιουργίας.
Η Χίος εξελίσσεται, πλέον, όχι μόνο σε έναν γενέθλιο τόπο για σημαντικότατους πλοιοκτήτες και ναυτικούς, αλλά και σε ενα διεθνές κέντρο ναυτιλιακής γνώσης και αριστείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Σε περίοδο ανοδικής πορείας φαίνεται να έχει εισέλθει η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής…
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ