
Τα Ναυτικά Xρoνικά, με αφορμή τα προσεχή εγκαίνια του πρώτου ιδιωτικού ναυτιλιακού λυκείου της χώρας στην ιστορική ναυτομάνα πατρίδα του Αιγαίου, συνομίλησαν με την αναπλ. Γενική Διευθύντρια του Ομίλου Τσάκος, κα Βενετία Καλλιπολίτου, υπεύθυνη για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και εκπαίδευσης.
Ξεκινώντας, η κα Καλλιπολίτου ανέφερε ότι ο ίδιος ο ιδρυτής του Ομίλου, ο Καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, οραματίστηκε το Σεπτέμβριο του 2017 τη δημιουργία μιας μη κερδοσκοπικής δευτεροβάθμιας σχολικής μονάδας γνώσης, μάθησης και αριστείας στη γενέθλια πατρίδα του, τη Χίο. Ο στόχος σαφής: έμπειροι και καταρτισμένοι εκπαιδευτικοί να προετοιμάσουν και να εκπαιδεύσουν τους νέους και τις νέες από την εφηβική ηλικία, ώστε να αποκτήσουν τις γνώσεις αλλά και τα απαραίτητα πνευματικά εφόδια και να εξελιχθούν μετέπειτα με επιτυχία στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα.
Ο στόλος των Ελλήνων αυξάνεται με σύγχρονα πλοία, η ανεργία καλπάζει στις νεαρές ηλικίες των Ελλήνων, αλλά τα ναυτικά επαγγέλματα παραμένουν σχετικά άγνωστα σήμερα. Παράδοξο αν σκεφτεί κανείς τη μεγάλη ναυτική παράδοση της χώρας μας. Η κα Καλλιπολίτου παρατηρεί ότι 4.000 και πλέον πλοία ελληνικών συμφερόντων εξυπηρετούνται, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, από 15.000 ναυτικούς αριθμός, δηλαδή, μη ικανός για να εξυπηρετήσει τις διευρυνόμενες ανάγκες της αγοράς.
Η κα Καλλιπολίτου επισημαίνει, ωστόσο, ότι ειδικά σήμερα προτεραιότητα στα υπερσύγχρονα πλοία- θαύματα της τεχνολογίας είναι όχι μονό να «δημιουργήσουμε» μεγάλο αριθμό νέων ανθρώπων της θάλασσας, αλλά να «ανελίξουμε» και ικανά στελέχη.
Η οικoγένεια Τσάκου επιχειρεί στη ναυτιλία πάνω από 50 χρόνια, και σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο περίπου 100 σύγχρονων πλοίων. Γίνεται, λοιπόν, κατανοητό ότι πρόθεση είναι να δημιουργηθεί ένας μη κερδοσκοπικός πυρήνας, ένα «φυτώριο», όπου σε νεαρή ηλικία, πριν ακόμα την εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, οι μαθητές θα «μπολιαστούν» με την κουλτούρα, τις υψηλές αρχές και τα ήθη της ελληνικής ναυτοσύνης.
Το μέγεθος των τάξεων του Ιδιωτικού Ναυτικού Λυκείου «Τσάκος Ελληνικά Εκπαιδευτήρια Ναυτικών Σπουδών» θα είναι προσεκτικά ελεγχόμενο: η μέγιστη ανάπτυξή του είναι για 90 μαθήτριες και μαθητές, δηλαδή για 30 παιδιά σε κάθε τάξη. Στόχος του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι η επένδυση στη ναυτική εκπαίδευση των νέων αλλά και στην ισορροπημένη εμβάθυνσή τους σε όλα τα απαραίτητα γνωστικά αντικείμενα, σύμφωνα πάντα με το πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας, που θα ακολουθηθεί απαρέγκλιτα. Θα υπάρχει, παράλληλα, η δυνατότητα της ενισχυτικής και συμπληρωματικής διδασκαλίας με σύγχρονα εργαστήρια και νέες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης σε αντικείμενα και γνώσεις προαπαιτούμενες για ένα σύγχρονο ναυτικό και στέλεχος της ναυτιλίας.
Σε μια βιομηχανία όπου οι ανάγκες είναι πλέον τεράστιες για ικανούς ναυτικούς και στελέχη, η εύρεση μιας αξιοπρεπούς θέσης εργασίας είναι σίγουρη για όσους έχουν όρεξη και διάθεση για εργασία και, κυρίως, για ανέλιξη.
Η Χίος διαθέτει ΑΕΝ, Τμήμα Πανεπιστήμιου ναυτιλιακής κατεύθυνσης, δημόσια ναυτικά λύκεια και ιδρύματα προαγωγής των ναυτιλιακών γραμμάτων και έρευνας. Η δημιουργία ενός υπερσύγχρονου, μοναδικού για τα ελληνικά δεδομένα, ιδιωτικού ΕΠΑΛ ναυτικής κατεύθυνσης καθιστά το νησί μοναδικό τόπο- εστία ναυτικής γνώσης, εκπαίδευσης, καράρτισης, έρευνας και δημιουργίας.
Η Χίος εξελίσσεται, πλέον, όχι μόνο σε έναν γενέθλιο τόπο για σημαντικότατους πλοιοκτήτες και ναυτικούς, αλλά και σε ενα διεθνές κέντρο ναυτιλιακής γνώσης και αριστείας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ναυτικοί που κρατούνται ενώ εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα πρέπει να τυγχάνουν δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισης, με πλήρη σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους,…
Η Ρωσία και το Καζακστάν κατέληξαν σε συμφωνία στις 20 Ιουνίου για την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού σταθμού στο Καζακστάν, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων…
H Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Α.Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ενέκρινε την ολική ναύλωση και τον απόπλου του E/Γ-Ο/Γ SUPERRUNNERJET 2 από Νέο Μώλο Δραπετσώνας με προορισμό το…
Αύξηση 4,8% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2023, ενώ αύξηση…
Η ιρανική Βουλή ενέκρινε σήμερα το κλείσιμο των Στενών του Oρμούζ και πλέον το Ανώτατο Συμβούλιο Ασφαλείας του Ιράν καλείται να λάβει την τελική…
Αύξηση 0,7% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Απρίλιο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Απριλίου 2024, ενώ αύξηση 0,2%…
Κυρώσεις σε 60 δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου επέβαλε η κυβέρνηση της Αυστραλίας. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Αυστραλία επιβάλλει κυρώσεις έναντι του…
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αποτελεί τον καταλύτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό των σύγχρονων ναυπηγείων, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ