
H Vard Holdings Limited, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες σχεδιασμού και ναυπήγησης εξειδικευμένων πλοίων, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει μια σύμβαση για την κατασκευή ενός αυτόνομου ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την εταιρεία Yara στη Νορβηγία. Η αξία της σύμβασης είναι περίπου 250 εκατομμύρια ΝΟΚ.
Το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα ονομαστεί “Yara Birkeland”, αναμένεται να παραδοθεί από τη Vard στο Brevik στις αρχές του 2020. Μετά την παράδοσή του, το πλοίο θα μεταβεί σταδιακά από επανδρωμένη σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία έως το 2022.
Το εν λόγω πλοίο θα πραγματοποιεί μεταφορές στη Νορβηγία, μεταφέροντας φορτία από τις εγκαταστάσεις της Yara στο Porsgrunn στα λιμάνια Brevik και Larvik. Το πλοίο θα έχει μήκος 80 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, με χωρητικότητα 120 TEUs, αντικαθιστώντας 40.000 δρομολόγια φορτηγών ετησίως.
Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από τη Marin Teknikk, σε στενή συνεργασία με τη Yara και άλλους συνεργάτες. Η Kongsberg είναι υπεύθυνη για τις τεχνολογίες που θα φέρει το πλοίο, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και των συστημάτων που απαιτούνται για τις απομακρυσμένες και αυτόνομες λειτουργίες.
Το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε ως μια προσπάθεια βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας της μονάδας παραγωγής λιπασμάτων της Yara στο Porsgrunn. Καθημερινά χρειάζονται περισσότερες από 100 διαδρομές φορτηγών για τη μεταφορά των προϊόντων της Yara από τo Porsgrunn στα λιμάνια Brevik και Larvik, από όπου στη συνέχεια αποστέλλονται σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Με το νέο αυτό αυτόνομο ηλεκτρικό πλοίο, η Yara μεταβαίνει από τις οδικές στις θαλάσσιες μεταφορές, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα και βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια σε μια πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή.
Φωτό: Vard
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ