
H Vard Holdings Limited, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες σχεδιασμού και ναυπήγησης εξειδικευμένων πλοίων, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει μια σύμβαση για την κατασκευή ενός αυτόνομου ηλεκτρικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την εταιρεία Yara στη Νορβηγία. Η αξία της σύμβασης είναι περίπου 250 εκατομμύρια ΝΟΚ.
Το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο και ηλεκτροκίνητο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο θα ονομαστεί “Yara Birkeland”, αναμένεται να παραδοθεί από τη Vard στο Brevik στις αρχές του 2020. Μετά την παράδοσή του, το πλοίο θα μεταβεί σταδιακά από επανδρωμένη σε πλήρως αυτόνομη λειτουργία έως το 2022.
Το εν λόγω πλοίο θα πραγματοποιεί μεταφορές στη Νορβηγία, μεταφέροντας φορτία από τις εγκαταστάσεις της Yara στο Porsgrunn στα λιμάνια Brevik και Larvik. Το πλοίο θα έχει μήκος 80 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα, με χωρητικότητα 120 TEUs, αντικαθιστώντας 40.000 δρομολόγια φορτηγών ετησίως.
Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από τη Marin Teknikk, σε στενή συνεργασία με τη Yara και άλλους συνεργάτες. Η Kongsberg είναι υπεύθυνη για τις τεχνολογίες που θα φέρει το πλοίο, συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων και των συστημάτων που απαιτούνται για τις απομακρυσμένες και αυτόνομες λειτουργίες.
Το συγκεκριμένο έργο ξεκίνησε ως μια προσπάθεια βελτίωσης της εφοδιαστικής αλυσίδας της μονάδας παραγωγής λιπασμάτων της Yara στο Porsgrunn. Καθημερινά χρειάζονται περισσότερες από 100 διαδρομές φορτηγών για τη μεταφορά των προϊόντων της Yara από τo Porsgrunn στα λιμάνια Brevik και Larvik, από όπου στη συνέχεια αποστέλλονται σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Με το νέο αυτό αυτόνομο ηλεκτρικό πλοίο, η Yara μεταβαίνει από τις οδικές στις θαλάσσιες μεταφορές, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και διοξειδίου του άνθρακα και βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια σε μια πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή.
Φωτό: Vard
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ