
Η διαφθορά στις επιχειρηματικές δραστηριότητες στη Νιγηρία αποτελεί μόνιμο θέμα συζήτησης για τους διεθνείς ναυτιλιακούς οργανισμούς και φορείς, ενώ η κυβέρνηση της Αμπούζα προσπαθεί μάλλον ματαίως εδώ και χρόνια να αναλάβει τις ευθύνες της.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Maritime Anti-Corruption Network (MACN) και το United Nations Development Programme εκτιμάται ότι απαιτούνται τουλάχιστον 140 υπογραφές από τις αρμόδιες αρχές της χώρας ώστε εμπορικά πλοία να μπορέσουν να προσεγγίσουν σε λιμένες κατά μήκος της ακτογραμμής της Νιγηρίας μεταφέροντας «ελεύθερα» τα φορτία τους από και προς τη χώρα.
Το Maritime Anti-Corruption Network δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στη Νιγηρία με στόχο την βελτίωση στις λιμενικές διαδικασίες, προκειμένου να αποφεύγονται περιστατικά διαφθοράς. Το Maritime Anti-Corruption Network σε συνεργασία με το United Nations Development Programme, το Danish Shipping (Ένωση Δανών Εφοπλιστών), τις τοπικές αρχές και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη έχουν αναπτύξει από κοινού ένα σχέδιο για τον περιορισμό των παράνομων δραστηριοτήτων στους λιμένες της Νιγηρίας. Η συνεργασία του MACN με τις τοπικές αρχές από το 2012, συνέβαλε στη μείωση των φαινομένων διαφθοράς σε έξι λιμάνια της Νιγηρίας. Αναλυτικότερα οι αξιόποινες διαδικασίες έχουν σχεδόν εξαλειφθεί στον εκτελωνισμό εμπορικών πλοίων και στις προσεγγίσεις λιμένων, ενώ πλέον έχουν παρατηρηθεί σημαντικά βήματα βελτίωσης ως προς το αδιάβλητο των λιμενικών αρχών.
Η Ένωση Δανών Εφοπλιστών, με μηδενική ανοχή ως προς την ανάπτυξη περιστατικών διαφθοράς, λαθρεμπορίου κ.ά. υπολογίζει ότι πραγματοποιούνται ετησίως 600 προσεγγίσεις πλοίων υπό δανέζικης διαχείρισης σε λιμένες της Νιγηρίας. Όπως ανέφερε η κ. Maria Skipper Schwenn, Executive Director της Danish Shipping, η Νιγηρία ανέκαθεν «ταλανιζόταν» από παράνομες ενέργειες, όπως εκβιασμός, δωροδοκία, σωματική βία και απειλές, οι οποίες έθεταν σε μεγάλο κίνδυνο τα πληρώματα των πλοίων.
Από πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από ναυτιλιακές εταιρείες των οποίων τα πλοία προσεγγίζουν λιμάνια της Νιγηρίας προέκυψε ότι η παραπάνω εκστρατεία κατά της διαφθοράς ολοκληρώθηκε επιτυχώς, με θετικό αντίκτυπο για το επιχειρησιακό περιβάλλον της χώρας.
Ωστόσο, το έργο για την αντιμετώπιση της διαφθοράς στη Νιγηρία δεν θα ολοκληρωθεί μέχρι να διασφαλιστεί ότι τηρούνται πλήρως και σε βάθος χρόνου όλες οι νόμιμες διαδικασίες από τις λιμενικές αρχές της χώρας. Επιπροσθέτως η συγκεκριμένη εκστρατεία μπορεί να εφαρμοστεί και σε άλλους λιμένες εξίσου επιρρεπείς σε παράνομες ενέργειες, τόνισε η κ. Cecilia Müller Torbrand, Director του Maritime Anti-Corruption Network.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα το φαινόμενο της διαφθοράς εκτιμάται ότι συμβάλει κατά 10% στο κόστος των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών και είναι ιδιαίτερα επιζήμιο για την οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ