
Σε πρόσφατη έκθεση του Government Accountability Office των ΗΠΑ παρουσιάζονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος.
Τα λειτουργικά κόστη των πλοίων υπό αμερικανική σημαία εκτιμάται ότι έιναι σημαντικά πιο υψηλά από εκείνα των πλοίων ξένης σημαίας. Συγκεκριμένα η ψαλίδα του λειτουργικού κόστους ανάμεσα στο αμερικανικό νηολόγιο και σε τρίτα νηολόγια έχει ανοίξει από $4,5 εκατ. ετησίως το 2009 σε $6,5 εκατ. ετησίως σήμερα.
Για ένα σύνολο 60 πλοίων τα επιπρόσθετα κόστη αντισταθμίζονται από τις επιδοτήσεις $5 εκατ. που χορηγεί το Maritime Security Program (MSP) για όσα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο αμερικανικό νηολόγιο. Ωστόσο τα αυξανόμενα λειτουργικά κόστη αποτελούν μια σημαντική απειλή για το νηολόγιο των ΗΠΑ.
Το MSP, το οποίο παρέχει οικονομική βοήθεια στους διαχειριστές πλοίων με σημαία ΗΠΑ που πληρούν ορισμένα κριτήρια, έχει προσφέρει σημαντικά οφέλη στον υπό αμερικανική σημαία στόλο, καθώς οι διαχειριστές έχουν προβεί σε αναβάθμιση ή αντικατάσταση του στόλου τους ή σε εγκατάσταση συστημάτων στα πλοία τους με στόχο να γίνουν ενεργειακά αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον και κατ’ επέκταση πιο ανταγωνιστικά.
Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος είναι ότι μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των Αμερικανών ναυτικών, αλλά και επίσης ότι παρουσιάζεται πτώση στις μεταφορές προτιμώμενου φορτίου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω γίνονται ενέργειες από το υπουργείο μεταφορών των ΗΠΑ και από την Marad (United States Maritime Administration) προκειμένου να αναπτυχθεί μια εθνική ναυτιλιακή στρατηγική, στο πλαίσιο της οποίας θα διασφαλισθεί η ανταγωνιστικότητα του αμερικανικού νηολογίου και της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ