
Σε πρόσφατη έκθεση του Government Accountability Office των ΗΠΑ παρουσιάζονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος.
Τα λειτουργικά κόστη των πλοίων υπό αμερικανική σημαία εκτιμάται ότι έιναι σημαντικά πιο υψηλά από εκείνα των πλοίων ξένης σημαίας. Συγκεκριμένα η ψαλίδα του λειτουργικού κόστους ανάμεσα στο αμερικανικό νηολόγιο και σε τρίτα νηολόγια έχει ανοίξει από $4,5 εκατ. ετησίως το 2009 σε $6,5 εκατ. ετησίως σήμερα.
Για ένα σύνολο 60 πλοίων τα επιπρόσθετα κόστη αντισταθμίζονται από τις επιδοτήσεις $5 εκατ. που χορηγεί το Maritime Security Program (MSP) για όσα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο αμερικανικό νηολόγιο. Ωστόσο τα αυξανόμενα λειτουργικά κόστη αποτελούν μια σημαντική απειλή για το νηολόγιο των ΗΠΑ.
Το MSP, το οποίο παρέχει οικονομική βοήθεια στους διαχειριστές πλοίων με σημαία ΗΠΑ που πληρούν ορισμένα κριτήρια, έχει προσφέρει σημαντικά οφέλη στον υπό αμερικανική σημαία στόλο, καθώς οι διαχειριστές έχουν προβεί σε αναβάθμιση ή αντικατάσταση του στόλου τους ή σε εγκατάσταση συστημάτων στα πλοία τους με στόχο να γίνουν ενεργειακά αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον και κατ’ επέκταση πιο ανταγωνιστικά.
Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος είναι ότι μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των Αμερικανών ναυτικών, αλλά και επίσης ότι παρουσιάζεται πτώση στις μεταφορές προτιμώμενου φορτίου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω γίνονται ενέργειες από το υπουργείο μεταφορών των ΗΠΑ και από την Marad (United States Maritime Administration) προκειμένου να αναπτυχθεί μια εθνική ναυτιλιακή στρατηγική, στο πλαίσιο της οποίας θα διασφαλισθεί η ανταγωνιστικότητα του αμερικανικού νηολογίου και της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ