
Σε πρόσφατη έκθεση του Government Accountability Office των ΗΠΑ παρουσιάζονται οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος.
Τα λειτουργικά κόστη των πλοίων υπό αμερικανική σημαία εκτιμάται ότι έιναι σημαντικά πιο υψηλά από εκείνα των πλοίων ξένης σημαίας. Συγκεκριμένα η ψαλίδα του λειτουργικού κόστους ανάμεσα στο αμερικανικό νηολόγιο και σε τρίτα νηολόγια έχει ανοίξει από $4,5 εκατ. ετησίως το 2009 σε $6,5 εκατ. ετησίως σήμερα.
Για ένα σύνολο 60 πλοίων τα επιπρόσθετα κόστη αντισταθμίζονται από τις επιδοτήσεις $5 εκατ. που χορηγεί το Maritime Security Program (MSP) για όσα πλοία είναι εγγεγραμμένα στο αμερικανικό νηολόγιο. Ωστόσο τα αυξανόμενα λειτουργικά κόστη αποτελούν μια σημαντική απειλή για το νηολόγιο των ΗΠΑ.
Το MSP, το οποίο παρέχει οικονομική βοήθεια στους διαχειριστές πλοίων με σημαία ΗΠΑ που πληρούν ορισμένα κριτήρια, έχει προσφέρει σημαντικά οφέλη στον υπό αμερικανική σημαία στόλο, καθώς οι διαχειριστές έχουν προβεί σε αναβάθμιση ή αντικατάσταση του στόλου τους ή σε εγκατάσταση συστημάτων στα πλοία τους με στόχο να γίνουν ενεργειακά αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον και κατ’ επέκταση πιο ανταγωνιστικά.
Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο υπό αμερικανική σημαία στόλος είναι ότι μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των Αμερικανών ναυτικών, αλλά και επίσης ότι παρουσιάζεται πτώση στις μεταφορές προτιμώμενου φορτίου.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω γίνονται ενέργειες από το υπουργείο μεταφορών των ΗΠΑ και από την Marad (United States Maritime Administration) προκειμένου να αναπτυχθεί μια εθνική ναυτιλιακή στρατηγική, στο πλαίσιο της οποίας θα διασφαλισθεί η ανταγωνιστικότητα του αμερικανικού νηολογίου και της εμπορικής ναυτιλίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ