
Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η PDVSA, η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας, είναι γνωστά με την εταιρεία να έχει βρεθεί σε δεινή θέση αναφορικά με την αποπληρωμή των οφειλών της.
Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε πτώση των εξαγωγών πετρελαίου της, ενώ την ίδια ώρα εταιρείες όπως ο ενεργειακός όμιλος ConocoPhillips, με έδρα στο Τέξας προχωράνε σε κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων που διαθέτει η PDVSA στην Καραϊβική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η PDVSA να μην έχει πρόσβαση σε διυλιστήριά της, ενώ συγχρόνως οι ενέργειες της Conoco έχουν αναγκάσει την πετρελαϊκή εταιρεία της Βενεζουέλας να σταματήσει τις εξαγωγές πετρελαίου στα δικά της πλοία σε τερματικούς σταθμούς της Καραϊβικής αλλά και σε διυλιστήρια παγκοσμίως, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να κατασχεθούν τα συγκεκριμένα φορτία.
Η PDVSA ωστόσο, προκειμένου να αποφύγει την περαιτέρω κατάσχεση των περιουσιακών της στοιχείων, έχει προβεί στις εξαγωγές πετρελαίου μέσω μεταφοράς του από πλοίο σε πλοίο εντός της θάλασσας (ship-to-ship). Συγκεκριμένα η PDVSA έχει ζητήσει από τους πελάτες της να ναυλώνουν πλοία σε θάλασσες της Βραζιλίας και να φορτώνουν πετρέλαιο από τους τερματικούς σταθμούς της εταιρείας ή από πλοία της PDVSA που είναι αγκυροβολημένα και λειτουργούν ως πλωτές μονάδες αποθήκευσης πετρελαίου.
Την ίδια ώρα η PDVSA έχει βρει και έναν άλλον τρόπο προκειμένου να αποφύγει και άλλες κατασχέσεις από την Conoco. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιεί τον τερματικό σταθμό στο λιμένα του Matanzas στην Κούβα προκειμένου να εξάγει καύσιμα. Η PDVSA και η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Κούβας, Cupet χρησιμοποιούσαν στον παρελθόν τον τερματικό σταθμό Matanzas για να αποθηκεύσουν αργό πετρέλαιο και πετρελαϊκά προϊόντα.
Παρά τις όποιες προσπάθειες ωστόσο κάνει η PDVSA για να αυξήσει την εξαγωγική της δραστηριότητα εκτιμάται ότι ανταποκρίνεται στο 60% περίπου των εμπορικών της συμφωνιών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ