
Ο οίκος Clarksons εξέδωσε πρόσφατα την έκθεσή του για την πορεία των εμπορικών ροών LNG σε παγκόσμιο επίπεδο.
Όπως τονίζεται στην εν λόγω έκθεση, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου LNG αναμένεται να αυξηθεί κατά 11% για το 2018. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει επίσης ότι μέχρι στιγμής φέτος το υγροποιημένο φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει το 11% της παγκόσμιας ζήτησης για φυσικό αέριο και το 35% του παγκόσμιου εμπορίου φυσικού αερίου, αυξημένα κατά 6% και 26% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2000.
Παράλληλα ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι αυστραλιανές εξαγωγές ήταν υπεύθυνες για το 48% της ενίσχυσης των εμπορικών ροών LNG που παρατηρήθηκε το 2017 με τις εξαγωγές από τις ΗΠΑ να τετραπλασιάζονται στους 12,2 εκατ. τόνους κατά το ίδιο διάστημα. Από την άλλη πλευρά, οι κινεζικές εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 42% το 2017 στους 39 εκατ. τόνους.
Επιπρόσθετα για το 2017 υπήρξαν 275 θαλάσσιες διαδρομές μεταφοράς LNG, όταν το 2012 κυμάνθηκαν σε 168 και το 2007 σε μόλις 90, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση των Clarksons. O παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκε κατά 6% στα 531 πλοία το 2017 με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αύξηση του στόλου κατά 11% το 2018 και 8% το 2019.
Στην έκθεση επισημαίνεται ακόμη ότι το βιβλίο παραγγελιών για LNG ανήλθε στα 110 πλοία από τις αρχές έως τα μέσα του 2018, με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία να πρωτοστατούν καθώς ανέλαβαν να κατασκευάσουν το 70% των παραγγελιών, ακολουθούμενα από τα ιαπωνικά (21%) και τα κινέζικα (9%).
Τέλος ο Steve Gordon, εκτελεστικός διευθυντής της Clarksons, υπογράμμισε ότι το παγκόσμιο εμπόριο LNG απολαμβάνει ισχυρής ανάπτυξης καθώς το 2017 ενισχύθηκε κατά 9%, ενώ το 2018 προβλέπεται ότι ο αριθμός αυτός θα αγγίξει το 11%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ