
H Eco Marine Power (EMP), ιαπωνική εταιρεία σχεδιασμού και παροχής φιλικών προς το περιβάλλον ναυτιλιακών εξοπλισμών, εξέδωσε την Δευτέρα 16 Ιουλίου τα ευρήματά της, αναφορικά με την χρήση της ηλιακής ενέργειας στα πλοία, οποία προέκυψαν από πολυετή έρευνα.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη έρευνα της EMP διήρκησε πέντε χρόνια και περιλάμβανε την εγκατάσταση πιλοτικών συστημάτων σε υψηλών ταχυτήτων RoRο πλοία, επιθεωρήσεις σε πλοία, ψηφιακές αναλύσεις καθώς επίσης και την αξιολόγηση διαφόρων εξοπλισμών πλοίων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η έρευνα επιχείρησε να καλύψει μια πληθώρα θεμάτων που απασχολούν την ναυτιλιακή βιομηχανία όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ο σχεδιασμός συστημάτων, η απόδοσή τους, οι μέθοδοι εγκατάστασής τους καθώς επίσης και μια επισκόπηση της εφαρμογής σύγχρονων φωτοβολταϊκών τεχνολογιών οι οποίες χρησιμοποιούνται σήμερα στον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο.
Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία η επιλογή της κατάλληλης φωτοβολταικής τεχνολογίας για την εγκατάστασή της σε ένα πλοίο εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, για το λόγο αυτό ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται κατά την εγκατάσταση των εν λόγω ηλιακών συστημάτων ενώ επίσης σημαντική κρίνεται η ύπαρξη συστημάτων παρακολούθησης για την ομαλή λειτουργία τους.
Tέλος αναφερόμενος στην επιτυχή ολοκλήρωση της έρευνας, ο Greg Atkinson, Chief Technology Officer της EMP τόνισε ότι τα οφέλη από την πενταετή εκπόνηση της μελέτης αναφορικά με την χρήση της ηλιακής ενέργειας στην ναυτιλία είναι αρκετά και το μόνο που μένει είναι να εφαρμοστούν οι «πράσινες» αυτές καινοτομίες στον κλάδο.
Φωτό: Eco Marine Power
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ