
Επανέρχεται στο προσκήνιο, όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση του IMO, η συζήτηση περί πιθανής συμπερίληψης και της Μεσογείου στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECA).
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του ΙΜΟ σημειώνεται ότι θα διεξαχθεί μία νέα μελέτη με σκοπό να εκτιμηθούν τα πλεονεκτήματα, τα κόστη αλλά και η σκοπιμότητα της εφαρμογής μίας Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών (ECA) για τον περιορισμό των οξειδίων του θείου (SOx) από τα πλοία στη Μεσόγειο. Μεταξύ των άλλων στο πλαίσιο της έρευνας θα εξεταστούν τα πιθανά οφέλη στην υγεία των ανθρώπων που κατοικούν στην Μεσόγειο καθώς και τις επιπτώσεις στα κόστη που θα κληθούν να επωμιστούν οι πλοιοκτήτες.
Το Περιφερειακό Κέντρο Καταπολέμησης της Ρύπανσης της Μεσογείου Θαλάσσης (REMPEC) του ΙΜΟ συντονίζει τόσο την τεχνική μελέτη όσο και την μελέτη σκοπιμότητας για να εξεταστεί η δυνατότητα χαρακτηρισμού της Μεσογείου ή τμημάτων αυτής ως SOx-ECA στο πλαίσιο της σύμβασης του IMO για την πρόληψη της ρύπανσης (MARPOL) Παράρτημα VI.
Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής υπάρχουν τέσσερις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών (ECAs): η Βαλτική Θάλασσα, η Βόρεια Θάλασσα, η NAECA (η Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών της Βορείου Αμερικής), και η US Caribbean ECA, η οποία περιλαμβάνει κυρίως την αμερικανική ακτή της Καραϊβικής θάλασσας.
Στις Περιοχές Ελέγχου Εκπομπών το όριο του θείου για τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα πλοία είναι 0,10% κατά μάζα (m/m), ενώ εκτός αυτών των περιοχών το όριο είναι σήμερα 3,5% m/m, και το οποίο πρόκειται να μειωθεί στο 0,50% m/m από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Μία διεθνής κοινοπραξία υπό την ηγεσία της EERA (Energy & Environmental Research Associates) υπέγραψε τον Ιούνιο τη σύμβαση με το REMPEC για την διεξαγωγή της μελέτης, η οποία θα ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2019. Η χρηματοδότηση της μελέτης, την οποία το REMPEC θα παρουσιάσει στην Επιτροπή του IMO για την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC), προέρχεται από το Μεσογειακό Ταμείο Αρωγής, το Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Τεχνικής Συνεργασίας του IMO και από την εθελοντική συνεισφορά της κυβέρνησης της Ιταλίας.
Φωτό: ΙΜΟ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ