
Οι δασμοί στις εισαγωγές προϊόντων που επέβαλε η κυβέρνηση Τραμπ θα μπορούσαν να επηρεάσουν έως και το 15% των εμπορευματικών αγαθών που μεταφέρονται μέσω του θαλάσσιου λιμένα του Λος Άντζελες από τη στιγμή που αυτοί τεθούν σε ισχύ, δήλωσε ο Gene Seroka, Διευθύνων Σύμβουλος του λιμένα, στο Reuters.
Παράλληλα ο κ. Seroka τόνισε ότι κατά το τελευταίο δίμηνο, οι εισαγωγές προϊόντων από την Κίνα μέσω των αμερικανικών λιμένων έχουν μειωθεί κατά 3,8% τον Απρίλιο και κατά 8,7% τον Μάιο.
Κατά το 2017, το λιμάνι του Λος Άντζελες αποτέλεσε το κορυφαίο αμερικανικό λιμάνι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της αμερικανικής κυβέρνησης, η συνολική εμπορική κίνηση του λιμένα για το 2017 έφτασε σε αξία τα $284 δις , εκ των οποίων τα $145 δις προήλθαν απευθείας από το δια θαλάσσης εμπόριο με τον ασιατικό γίγαντα.
Σύμφωνα με τον κ. Seroka κατά την περίοδο του καλοκαιριού το λιμάνι παρουσιάζει παραδοσιακά αναπτυγμένη δραστηριότητα, ωστόσο φέτος ενισχύονται ολοένα και περισσότερο οι φωνές αρκετών εισαγωγέων και πρακτόρων αλλά και ναυτιλιακών εταιρειών οι οποίοι αναβάλουν τις εισαγωγές με σκοπό να αποφύγουν τους δασμούς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περασμένη εβδομάδα η MSC ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει μία από τις τακτικές γραμμές της στον Ειρηνικό Ωκεανό, η οποία παρέχεται σε συνεργασία με τον επίσης κολοσσό μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, Maersk.
Φαίνεται λοιπόν ότι η υπεροψία του Αμερικανού Προέδρου, όσον αφορά τον παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο για τον οποίον έχει συντελέσει τα μέγιστα, θα έχει τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα, με το λιμένα του Λος Άντζελες να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα καθώς έχει ήδη πληγεί αρκετά από τις εμπορικές κυρώσεις Τραμπ.
Φωτό: Tobias Wahlqvist/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ