
Oι παγκόσμιες αγορές εξακολουθούν να ισορροπούν σε τεντωμένο σχοινί μετά τις εμπορικές διαμάχες των ΗΠΑ με τον υπόλοιπο κόσμο και κυρίως με την Κίνα. Οι δασμοί στις εισαγωγές προϊόντων και η εχθρική ρητορική για ακόμη μία εβδομάδα ήταν στο επίκεντρο του παγκοσμίου ενδιαφέροντος με τον Αμερικανό Πρόεδρο Τραμπ να επισημαίνει ότι απλώς ανταποκρίνεται σε μία κατάσταση η οποία προϋπήρχε.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα εξάγει περίπου το 4% του ΑΕΠ της προς τις ΗΠΑ όταν οι HΠΑ αντίστοιχα εξάγουν μόνο το 0,7% του ΑΕΠ της προς τον κινεζικό Δράκο- εξού και αυτή η υπεροψία και υπεραισιοδοξία Τραμπ ότι εν τέλει αυτός θα είναι ο νικητής σε αυτόν τον εμπορικό πόλεμο που μαίνεται. Aπό την πλευρά της η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας αποφάσισε την Κυριακή 24 Ιουνίου να μειώσει τα ελάχιστα χρηματικά διαθέσιμα των κινέζικων τραπεζών για τρίτη φορά φέτος με σκοπό να απελευθερωθεί στην αγορά ρευστότητα ύψους $108 δις.
Οι βιομηχανικές μετοχές ήρθαν αντιμέτωπες με το μεγαλύτερο sell-off της προηγούμενης εβδομάδας, απόρροια των νέων εμπορικών δασμών που παρεμποδίζουν το διεθνές εμπόριο και κατά συνέπεια την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Για το λόγο αυτό είδαμε τις οικονομικά «ευαίσθητες» μετοχές να πλήττονται.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο από την άλλη πλευρά, οι διακυμάνσεις της στερλίνας επηρεάζουν σημαντικά την επίδοση των αγορών: υπενθυμίζεται ότι η πρόσφατη υποτίμηση του βρετανικού νομίσματος εν μέσω της συνεχούς απειλής για ένα Brexit, έχουν ενισχύσει τον FTSE 100 κατά σχεδόν 10% τους τελευταίους τρεις μήνες, όταν οι αγορές των ΗΠΑ κατά το ίδιο διάστημα έχουν ενισχυθεί κατά 3%.
Tέλος αυτήν την εβδομάδα το βλέμμα των αγορών στρέφεται στην Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 και Παρασκευή 29 Ιουνίου 2018 με αντικείμενο το Brexit, το διεθνές εμπόριο και το προσφυγικό να είναι στην κορυφή της ατζέντας.
https://www.quiltercheviot.com/uk/private-client/
Πηγή: QUILTER CHEVIOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ