
Η μεταστροφή προς το LNG αποτελεί για κάποιους κύκλους την ιδανικότερη λύση από πλευράς των ναυτιλιακών εταιρειών για την ομαλή «συμμόρφωσή» τους με τις διεθνείς προδιαγραφές που έχει θεσπίσει ο ΙΜΟ και αφορά τις μειωμένες εκπομπές ρύπων από τα πλοία.
Αυτά τα ευρήματα προκύπτουν και από έρευνα που πραγματοποίησε η παγκόσμια ελεγκτική εταιρεία Deloitte. Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρει η εταιρεία, η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων αποτελεί το βασικό εμπόδιο για την καθολική υιοθέτηση του LNG ως βασικού καυσίμου μεταφοράς.
Επισημαίνεται ότι η έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης ετήσιας Συνόδου Κορυφής της Deloitte Energy Trading στην Σιγκαπούρη με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 80 κορυφαίων ηγετών της ενεργειακής βιομηχανίας.
Παράλληλα ο επανασχεδιασμός των πλοίων του υπάρχοντος στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών με σκοπό να χρησιμοποιούν LNG καθώς επίσης και η διακύμανση της όχι ιδιαίτερα δελεαστικής τιμής του έναντι των «συμβατικών» bunkers αποτελούν επίσης τροχοπέδη της περαιτέρω χρήσης του ως βασικού καυσίμου στις δια θαλάσσης μεταφορές. Παρόλα αυτά το 68% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς το LNG θα έχει έναν θετικό αντίκτυπο στον ευρύτερο κλάδο.
Η Bernadette Cullinane, επικεφαλής της Deloitte Global LNG, ανέφερε ότι η απόφαση του IMO αποτελεί γόνιμο έδαφος για την αντικατάσταση των βαρέων ναυτιλιακών καυσίμων με το LNG. Επιπρόσθετα τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού αποτελεί ένα μείζον θέμα, ήδη καινούργια πλοία σχεδιάζονται για να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν LNG.
Τέλος φάνηκε πεπεισμένη ότι την επόμενη δεκαετία οι αλλαγές στη χρήση καυσίμων θα είναι συναρπαστικές.
Πηγή: Deloitte
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ