
Η μεταστροφή προς το LNG αποτελεί για κάποιους κύκλους την ιδανικότερη λύση από πλευράς των ναυτιλιακών εταιρειών για την ομαλή «συμμόρφωσή» τους με τις διεθνείς προδιαγραφές που έχει θεσπίσει ο ΙΜΟ και αφορά τις μειωμένες εκπομπές ρύπων από τα πλοία.
Αυτά τα ευρήματα προκύπτουν και από έρευνα που πραγματοποίησε η παγκόσμια ελεγκτική εταιρεία Deloitte. Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέρει η εταιρεία, η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων αποτελεί το βασικό εμπόδιο για την καθολική υιοθέτηση του LNG ως βασικού καυσίμου μεταφοράς.
Επισημαίνεται ότι η έρευνα εκπονήθηκε στο πλαίσιο της δεύτερης ετήσιας Συνόδου Κορυφής της Deloitte Energy Trading στην Σιγκαπούρη με τη συμμετοχή περισσοτέρων από 80 κορυφαίων ηγετών της ενεργειακής βιομηχανίας.
Παράλληλα ο επανασχεδιασμός των πλοίων του υπάρχοντος στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών με σκοπό να χρησιμοποιούν LNG καθώς επίσης και η διακύμανση της όχι ιδιαίτερα δελεαστικής τιμής του έναντι των «συμβατικών» bunkers αποτελούν επίσης τροχοπέδη της περαιτέρω χρήσης του ως βασικού καυσίμου στις δια θαλάσσης μεταφορές. Παρόλα αυτά το 68% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς το LNG θα έχει έναν θετικό αντίκτυπο στον ευρύτερο κλάδο.
Η Bernadette Cullinane, επικεφαλής της Deloitte Global LNG, ανέφερε ότι η απόφαση του IMO αποτελεί γόνιμο έδαφος για την αντικατάσταση των βαρέων ναυτιλιακών καυσίμων με το LNG. Επιπρόσθετα τόνισε ότι παρά το γεγονός ότι η έλλειψη υποδομών ανεφοδιασμού αποτελεί ένα μείζον θέμα, ήδη καινούργια πλοία σχεδιάζονται για να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν LNG.
Τέλος φάνηκε πεπεισμένη ότι την επόμενη δεκαετία οι αλλαγές στη χρήση καυσίμων θα είναι συναρπαστικές.
Πηγή: Deloitte
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ