
Το 2013 το Ταλίν, η πρωτεύουσα της Εσθονίας, αποφάσισε ύστερα από διενέργεια δημοψηφίσματος, να καθιερώσει τις δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες μόνο για τους κατοίκους της πόλης, οι οποίοι το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να εγγραφούν ως κάτοικοι και να αποκτήσουν μία «πράσινη κάρτα» έναντι των 2 ευρώ.
Η συγκεκριμένη ενέργεια έγινε ευρέως αποδεκτή, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση της Εσθονίας να πάρει την απόφαση ώστε να καθιερώσει τη δωρεάν μεταφορά των κατοίκων σε όλη την χώρα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, από την 1η Ιουλίου 2018 θα πραγματοποιούνται δωρεάν μεταφορές μόνο μέσω λεωφορείων σε όλη την Εσθονία, για όσους είναι κάτοικοι της χώρας.
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη προκειμένου η κυβέρνηση να στηρίξει όσους κατοίκους έχουν χαμηλά εισοδήματα ή είναι άνεργοι, ενώ συγχρόνως εκτιμάται ότι η πολιτική αυτή θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των καυσαερίων και της κίνησης στους δρόμους, καθώς με αυτόν τον τρόπο οι κάτοικοι θα επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να μετακινούνται. Η κυβέρνηση της Εσθονίας επωφελείται και από την δική της πλευρά καθώς με την εγγραφή ατόμων ως κατοίκων της χώρας η κάθε πόλη της Εσθονία θα λαμβάνει αυτόματα μέρος των εθνικών φόρων που καταβάλλει κάθε κάτοικος, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα δημοτικά ταμεία.
Όπως αναφέρει η Huffington Post, πρόκειται για το μεγαλύτερο σύστημα δωρεάν δημόσιων μεταφορών του κόσμου αυτό που σχεδιάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση της Εσθονίας.
Παρόμοια συστήματα μικρότερης έκτασης έχουν υιοθετηθεί από την Γαλλία και την Γερμανία, ενώ η Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο εφαρμόζουν το σύστημα δωρεάν συγκοινωνιών τα Σαββατοκύριακα με στόχο τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων από τα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ταλίν το 2016, το σύστημα δωρεάν συγκοινωνιών στην πόλη δεν αποθάρρυνε σημαντικά τους κατοίκους της πόλης από το να μην χρησιμοποιούν το αμάξι τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ