
Το 2013 το Ταλίν, η πρωτεύουσα της Εσθονίας, αποφάσισε ύστερα από διενέργεια δημοψηφίσματος, να καθιερώσει τις δωρεάν δημόσιες συγκοινωνίες μόνο για τους κατοίκους της πόλης, οι οποίοι το μόνο που είχαν να κάνουν ήταν να εγγραφούν ως κάτοικοι και να αποκτήσουν μία «πράσινη κάρτα» έναντι των 2 ευρώ.
Η συγκεκριμένη ενέργεια έγινε ευρέως αποδεκτή, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση της Εσθονίας να πάρει την απόφαση ώστε να καθιερώσει τη δωρεάν μεταφορά των κατοίκων σε όλη την χώρα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, από την 1η Ιουλίου 2018 θα πραγματοποιούνται δωρεάν μεταφορές μόνο μέσω λεωφορείων σε όλη την Εσθονία, για όσους είναι κάτοικοι της χώρας.
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη προκειμένου η κυβέρνηση να στηρίξει όσους κατοίκους έχουν χαμηλά εισοδήματα ή είναι άνεργοι, ενώ συγχρόνως εκτιμάται ότι η πολιτική αυτή θα συμβάλει σημαντικά στη μείωση των καυσαερίων και της κίνησης στους δρόμους, καθώς με αυτόν τον τρόπο οι κάτοικοι θα επιλέγουν να μην χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να μετακινούνται. Η κυβέρνηση της Εσθονίας επωφελείται και από την δική της πλευρά καθώς με την εγγραφή ατόμων ως κατοίκων της χώρας η κάθε πόλη της Εσθονία θα λαμβάνει αυτόματα μέρος των εθνικών φόρων που καταβάλλει κάθε κάτοικος, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τα δημοτικά ταμεία.
Όπως αναφέρει η Huffington Post, πρόκειται για το μεγαλύτερο σύστημα δωρεάν δημόσιων μεταφορών του κόσμου αυτό που σχεδιάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση της Εσθονίας.
Παρόμοια συστήματα μικρότερης έκτασης έχουν υιοθετηθεί από την Γαλλία και την Γερμανία, ενώ η Ουαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο εφαρμόζουν το σύστημα δωρεάν συγκοινωνιών τα Σαββατοκύριακα με στόχο τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων από τα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ταλίν το 2016, το σύστημα δωρεάν συγκοινωνιών στην πόλη δεν αποθάρρυνε σημαντικά τους κατοίκους της πόλης από το να μην χρησιμοποιούν το αμάξι τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ