
H National Oil Corporation (NOC) της Λιβύης επιβεβαίωσε μέσω Δελτίου της Τύπου την Τρίτη 19 Ιουνίου 2018 ότι η παραγωγή πετρελαίου της χώρας έχει μειωθεί κατά 400.000 βαρέλια ημερησίως τις τελευταίες μέρες μετά την ένοπλη επίθεση της πολιτοφυλακής στους τερματικούς σταθμούς των λιμένων Ras Lanuf και Es Sider την Πέμπτη 14 Ιουνίου.
Επισημαίνεται ότι την μετά τις ένοπλες επιθέσεις οι οποίες είχαν σαν συνέπεια να προκληθούν υλικές ζημιές στους εν λόγω τερματικούς σταθμούς, τα λιμάνια Ras Lanuf και Es Sider εκκενώθηκαν. Συγκεκριμένα κατά την πρώτη μέρα των αψιμαχιών, μια δεξαμενή αποθήκευσης αργού πετρελαίου στο Ras Lanuf αναφλέχθηκε, ενώ μια δεύτερη τυλίχθηκε στις φλόγες την Κυριακή 17 Ιουνίου 2018.
Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της ΝOC, Mustafa Sanalla δήλωσε από τη Βιέννη ότι το προσωπικό της εταιρείας δουλεύει κάτω από αντίξοες συνθήκες ώστε να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην περιοχή.
Επισημαίνεται ότι οι τερματικοί σταθμοί των λιμένων Ras Lanuf και Es Sider, οι οποίοι τις τελευταίες μέρες έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα, αποτελούν τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εξαγωγών πετρελαίου της Λιβύης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν την συρρίκνωση της παραγωγής των τελευταίων ημερών, η Λιβύη παρήγαγε λίγο παραπάνω από 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως.
Τέλος τονίζεται ότι για περίπου ενάμιση χρόνο η χώρα είχε εξαιρεθεί από τις περικοπές παραγωγής «μαύρου χρυσού» που είχαν αποφασιστεί συντονισμένα από τις χώρες εντός και εκτός OPEC, καθώς η παραγωγή πετρελαίου της Λιβύης είχε ανακάμψει μερικώς μετά από μακροχρόνιες πολιτικές διαμάχες και συγκρούσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ