
Η κυβέρνηση της Βενεζουέλας σχεδιάζει να εισάγει αργό πετρέλαιο προκειμένου να το χρησιμοποιήσει στα διυλιστήριά της για να παράγει καύσιμα.
Εάν συμβεί κάτι τέτοιο τότε θα πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο γεγονός, καθώς η Βενεζουέλα έχει δικά της αποθέματα πετρελαίου, τα μεγαλύτερα σε παγκόσμιο επίπεδο, και αυτό στο παρελθόν την καθιστούσε αυτοδύναμη χωρίς να εξαρτάται από εισαγωγές.
Ωστόσο, λόγω των μεγάλων οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της χώρας, PDVSA, δεν είναι δυνατόν να αντληθεί πετρέλαιο από τα κοιτάσματα που διαθέτει η εταιρεία προκειμένου να μπορέσει να εξυπηρετήσει την εξαγωγική της δραστηριότητα.
Την ίδια ώρα ο ενεργειακός όμιλος ConocoPhillips, με έδρα στο Τέξας έχει προχωρήσει σε κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων που διαθέτει η PDVSA στην Καραϊβική, λόγω μη αποπληρωμής οφειλών ύψους $2 δις από μέρους της τελευταίας.
Το γεγονός αυτό έχει περιορίσει σημαντικά την ικανότητα της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας της Βενεζουέλας να εξάγει πετρέλαιο προς την ασιατική αγορά.
Εφόσον εισαχθεί αργό πετρέλαιο στη Βενεζουέλα από άλλες χώρες τότε εκτιμάται ότι μπορεί να παραχθούν από τα διυλιστήρια της χώρας έως και 57.000 βαρέλια/ημέρα εντός του Ιουνίου. Η συγκεκριμένη παραγωγή πετρελαίου θα συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό στην εκπλήρωση των συμβολαίων για μεταφορές πετρελαίου από τη Βενεζουέλα προς τη Ρωσία, την Κίνα και άλλες χώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ