
Ο μεγαλύτερος αριθμός στην πρόσφατη ιστορία της ανακύκλωσης δεξαμενόπλοιων υπολογίζεται ότι θα καταγραφεί εντός του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters.
Ο αυξημένος αριθμός ανακυκλώσεων των τελευταίων επτά ετών οφείλεται στα μειωμένα κέρδη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, στις ικανοποιητικές τιμές για ανακύκλωση πλοίων, καθώς και στους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς που ωθούν ορισμένες κατηγορίες πλοίων προς ανακύκλωση.
Από τις αρχές του Ιανουαρίου 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Απριλίου υπολογίζεται ότι έχουν σταλεί προς ανακύκλωση δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων, συγκριτικά με τους 11,2 εκατ. τόνους το 2017 και τους 2,5 εκατ. τόνους το 2016, σύμφωνα με το Reuters.
Διεθνείς αναλυτές επισημαίνουν ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως είναι ο περιορισμός της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής από τις χώρες- μέλη του OPEC και οι πρόσφατες αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων ανήλθε το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε 19,5 έτη, συγκριτικά με τα 22 έτη το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Επίσης αναλυτές τονίζουν ότι παρά τον υψηλό ρυθμό ανακύκλωσης που καταγράφεται στα δεξαμενόπλοια, δεν θα επέλθει εύκολα η άνοδος των ναύλων, καθώς η προσφορά δεξαμενόπλοιων σε παγκόσμιο επίπεδο παραμένει υψηλή.
Εντός του τρέχοντος έτους εκτιμάται, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, ότι ο στόλος της αγοράς των δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί κατά 3,3%, συγκριτικά με το 4,6% το 2017 και το 5,8% το 2016. Αναμένεται ανάκαμψη των ναύλων στην αγορά των tankers το δεύτερο εξάμηνο του 2019, εφόσον ο ρυθμός ανακύκλωσης των δεξαμενόπλοιων παραμείνει υψηλός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ