
Σε δυναμική ενίσχυση του νηολογίου της προχωρά η Δανία. Όπως έγινε γνωστό από τη Ναυτιλιακή Αρχή της Δανίας, 11 πλοία των δανεζικών εταιρειών «TORM» και «Dampskibsselskabet Norden A/S» πρόκειται να φέρουν σύντομα σημαία της χώρας.
Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε αύξηση την συνολική χωρητικότητα των πλοίων που είναι νηολογημένα στη σημαία της Δανίας, αγγίζοντας τους 20,5 εκατ. τόνους.
Το νηολόγιο της Δανίας κατέχει σήμερα τη δωδέκατη θέση σε παγκόσμια βάση και υπολογίζεται ότι απαριθμεί 700 πλοία.
Παρά το γεγονός πως δεν βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των νηολογίων, έχει σημειώσει μια εντυπωσιακή αύξηση και θεωρείται ίσως το πιο ταχέως αναπτυσσόμενο νηολόγιο παγκοσμίως.
Από μέρους της κυβέρνησης της Δανίας έχουν γίνει ενέργειες με στόχο να δημιουργηθεί ένα «ελκυστικό» θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα προσελκύει την ένταξη περισσότερων πλοίων στο δανέζικο νηολόγιο. Προς την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό η κατάργηση του ειδικού τέλους το περασμένο έτος σε όσα μεταχειρισμένα πλοία εγγράφονται στο νηολόγιο της Δανίας.
Ο υπουργός βιομηχανίας και ανάπτυξης της Δανίας, κ. Brian Mikkelsen, επεσήμανε ότι είναι ενθαρρυντική η συνεχής αύξηση του νηολογίου της Δανίας και ότι οι πολιτικές πρωτοβουλίες της χώρας έχουν θετικό αντίκτυπο στην προσέλκυση πλοίων υπό τη δανέζικη σημαία. Ο κ. Mikkelsen ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση της Δανίας θα συνεχίσει τις προσπάθειες για τη μείωση των διοικητικών επιβαρύνσεων καθώς και για την βελτίωση του θεσμικού πλαισίου της ναυτιλιακής βιομηχανίας της χώρας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ