
Ο λιμένας του Πειραιά καταλαμβάνει την έβδομη θέση ανάμεσα στους 20 μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς λιμένες, όσον αφορά τη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018, σύμφωνα με στοιχεία του Port Economics.
Η συνολική διακίνηση containers από το λιμένα του Πειραιά ανήλθε σε 4,057 εκατ. TEUs, το πρώτο τρίμηνο του 2018, αύξηση κατά 20,1% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους.
Στις πρώτες τρεις θέσεις των ευρωπαϊκών λιμένων βρίσκονται το λιμάνι του Ρότερνταμ με 13,735 εκατ. TEUs, το λιμάνι της Αμβέρσας με 10,451 εκατ. TEUs και το λιμάνι του Αμβούργου με 8,820 εκατ. TEUs.
Την πεντάδα συμπληρώνουν το λιμάνι της Βρέμης (5,509 εκατ. TEUs) και το λιμάνι της Βαλένθια (4,832 εκατ. TEUs). Μία θέση πριν το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται ο ισπανικός λιμένας του Algeciras, μέσω του οποίου διακινήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2018 περίπου 4,381 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με το Port Economics οι ευρωπαϊκοί λιμένες οι οποίοι κατέγραψαν την πιο αξιοσημείωτη αύξηση στη διακίνηση containers τους πρώτους μήνες του έτους ήταν το Γκντανσκ (47%), ο Πειραιάς, η Βαρκελώνη (18,3%), η Zeebrugge (16,3%) και η Βαλένθια (8,1%).
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, οι εκτιμήσεις για φέτος σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά είναι ότι θα κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς το λιμάνι βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών (Ocean Alliance, The Alliance, 2M Alliance), ενώ με την ολοκλήρωση των έργων στην προβλήτα ΙΙΙ στις αρχές του 2019, η συνολική χωρητικότητα των προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. TEUS.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ