
Οι δασμοί που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ στο Ιράν και τα μεγάλα αποθέματα πετρελαίου σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελούν δύο παράγοντες που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, οδηγώντας σε μεγαλύτερη αβεβαιότητα, ιδιαίτερα την αγορά των VLCCs.
Στις 25 Μαΐου 2018, το μέσο κέρδος για τα πλοία κατηγορίας VLCC, Suezmax και Aframax άγγιξε τις $4.238/ημέρα, $18.073/ημέρα και $17.930/ημέρα, αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO.
Αναλυτές της BIMCO αναφέρουν ότι θα χρειαστεί να περάσει καιρός προτού επέλθει η επιθυμητή ισορροπία στην αγορά των tankers, καθώς τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου αυξάνονται και η παραγωγή των χωρών- μελών του OPEC είναι αδύναμη, κυρίως η παραγωγή της Λιβύης και της Βενεζουέλας.
Ωστόσο εκτιμάται ότι η αγορά των tankers θα βιώσει μία αξιόλογη αύξηση στη ζήτηση πετρελαίου όταν τα παγκόσμια αποθέματα συρρικνωθούν.
Από πλευράς προσφοράς, η όρεξη των πλοιοκτητών για ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων, καθώς και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων φαίνεται να έχει μειωθεί.
Όπως αναφέρει ο Chief Analyst της BIMCO, κ. Peter Sand, οι αυξημένες ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν βελτιώσει τις συνθήκες στην παγκόσμια αγορά δεξαμενόπλοιων καθώς δεν έχουν επιτρέψει να αυξηθεί περαιτέρω ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει ότι τον περασμένο Μάρτιο καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός στις ανακυκλώσεις δεξαμενόπλοιων που έχει να καταγραφεί σε μηνιαία βάση από το 2003. Τον περασμένο Μάρτιο υπολογίζεται ότι 10 πλοία κατηγορίας VLCC εστάλησαν προς ανακύκλωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ