
Οι λιμένες της Σιγκαπούρης, του Κολόμπο και της Xiamen αποτελούν τους λιμένες με τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση containers το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι παραπάνω τρεις λιμένες έχουν καταγράψει καλύτερες επιδόσεις από μεγάλους λιμένες της Ευρώπης και της Ασίας. Για το λιμάνι της Σιγκαπούρης μπορεί να είναι αναμενόμενο αυτό, ωστόσο αποτελεί έκπληξη για τον λιμένα του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα.
Σημαντική αύξηση καταγράφηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Κολόμπο, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Συγκεκριμένα, από τις αρχές του Ιανουαρίου του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Μαρτίου, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Κολόμπο αυξήθηκε κατά 16,2%, αγγίζοντας το 1,7 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με τη λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα, το λιμάνι του Κολόμπο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συγκριτικά με τους υπόλοιπους λιμένες σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφορικά με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε το λιμάνι της Σιγκαπούρης (+16,5%), ενώ την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν το λιμάνι της Xiamen (+11,6%), το λιμάνι της Αμβέρσας (+10,7%), και το λιμάνι της Ningbo-Zhoushan (+10,4%), αντίστοιχα.
Η λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα ανέφερε επιπρόσθετα ότι οι τρεις διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Κολόμπο έχουν υπογράψει πρόσφατα συμφωνία με στόχο τη μείωση των χρόνων αναμονής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο συγκεκριμένο λιμένα, αλλά και την ανάδειξη της θέσης του σε παγκόσμιο επίπεδο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων.
Έχει ενδιαφέρον επίσης το γεγονός ότι σύμφωνα με τον δείκτη Drewry Port Connectivity Index, το λιμάνι του Κολόμπο είχε αναδειχθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2017 στο 13ο καλύτερο λιμένα παγκοσμίως, σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ συγχρόνως το καλύτερο λιμάνι της Ν. Ασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ