
Οι λιμένες της Σιγκαπούρης, του Κολόμπο και της Xiamen αποτελούν τους λιμένες με τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση containers το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι παραπάνω τρεις λιμένες έχουν καταγράψει καλύτερες επιδόσεις από μεγάλους λιμένες της Ευρώπης και της Ασίας. Για το λιμάνι της Σιγκαπούρης μπορεί να είναι αναμενόμενο αυτό, ωστόσο αποτελεί έκπληξη για τον λιμένα του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα.
Σημαντική αύξηση καταγράφηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Κολόμπο, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Συγκεκριμένα, από τις αρχές του Ιανουαρίου του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Μαρτίου, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Κολόμπο αυξήθηκε κατά 16,2%, αγγίζοντας το 1,7 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με τη λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα, το λιμάνι του Κολόμπο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συγκριτικά με τους υπόλοιπους λιμένες σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφορικά με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε το λιμάνι της Σιγκαπούρης (+16,5%), ενώ την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν το λιμάνι της Xiamen (+11,6%), το λιμάνι της Αμβέρσας (+10,7%), και το λιμάνι της Ningbo-Zhoushan (+10,4%), αντίστοιχα.
Η λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα ανέφερε επιπρόσθετα ότι οι τρεις διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Κολόμπο έχουν υπογράψει πρόσφατα συμφωνία με στόχο τη μείωση των χρόνων αναμονής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο συγκεκριμένο λιμένα, αλλά και την ανάδειξη της θέσης του σε παγκόσμιο επίπεδο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων.
Έχει ενδιαφέρον επίσης το γεγονός ότι σύμφωνα με τον δείκτη Drewry Port Connectivity Index, το λιμάνι του Κολόμπο είχε αναδειχθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2017 στο 13ο καλύτερο λιμένα παγκοσμίως, σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ συγχρόνως το καλύτερο λιμάνι της Ν. Ασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ