
Οι λιμένες της Σιγκαπούρης, του Κολόμπο και της Xiamen αποτελούν τους λιμένες με τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση containers το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι παραπάνω τρεις λιμένες έχουν καταγράψει καλύτερες επιδόσεις από μεγάλους λιμένες της Ευρώπης και της Ασίας. Για το λιμάνι της Σιγκαπούρης μπορεί να είναι αναμενόμενο αυτό, ωστόσο αποτελεί έκπληξη για τον λιμένα του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα.
Σημαντική αύξηση καταγράφηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Κολόμπο, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Συγκεκριμένα, από τις αρχές του Ιανουαρίου του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Μαρτίου, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Κολόμπο αυξήθηκε κατά 16,2%, αγγίζοντας το 1,7 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με τη λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα, το λιμάνι του Κολόμπο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συγκριτικά με τους υπόλοιπους λιμένες σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφορικά με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε το λιμάνι της Σιγκαπούρης (+16,5%), ενώ την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν το λιμάνι της Xiamen (+11,6%), το λιμάνι της Αμβέρσας (+10,7%), και το λιμάνι της Ningbo-Zhoushan (+10,4%), αντίστοιχα.
Η λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα ανέφερε επιπρόσθετα ότι οι τρεις διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Κολόμπο έχουν υπογράψει πρόσφατα συμφωνία με στόχο τη μείωση των χρόνων αναμονής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο συγκεκριμένο λιμένα, αλλά και την ανάδειξη της θέσης του σε παγκόσμιο επίπεδο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων.
Έχει ενδιαφέρον επίσης το γεγονός ότι σύμφωνα με τον δείκτη Drewry Port Connectivity Index, το λιμάνι του Κολόμπο είχε αναδειχθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2017 στο 13ο καλύτερο λιμένα παγκοσμίως, σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ συγχρόνως το καλύτερο λιμάνι της Ν. Ασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ