
Οι λιμένες της Σιγκαπούρης, του Κολόμπο και της Xiamen αποτελούν τους λιμένες με τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση containers το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι οι παραπάνω τρεις λιμένες έχουν καταγράψει καλύτερες επιδόσεις από μεγάλους λιμένες της Ευρώπης και της Ασίας. Για το λιμάνι της Σιγκαπούρης μπορεί να είναι αναμενόμενο αυτό, ωστόσο αποτελεί έκπληξη για τον λιμένα του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα.
Σημαντική αύξηση καταγράφηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμένα του Κολόμπο, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2018, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Συγκεκριμένα, από τις αρχές του Ιανουαρίου του 2018 έως και τα τέλη του περασμένου Μαρτίου, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Κολόμπο αυξήθηκε κατά 16,2%, αγγίζοντας το 1,7 εκατ. TEUs.
Σύμφωνα με τη λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα, το λιμάνι του Κολόμπο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων συγκριτικά με τους υπόλοιπους λιμένες σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφορικά με το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Τη μεγαλύτερη αύξηση σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε το λιμάνι της Σιγκαπούρης (+16,5%), ενώ την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση κατέλαβαν το λιμάνι της Xiamen (+11,6%), το λιμάνι της Αμβέρσας (+10,7%), και το λιμάνι της Ningbo-Zhoushan (+10,4%), αντίστοιχα.
Η λιμενική αρχή της Σρι Λάνκα ανέφερε επιπρόσθετα ότι οι τρεις διαχειριστές τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Κολόμπο έχουν υπογράψει πρόσφατα συμφωνία με στόχο τη μείωση των χρόνων αναμονής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο συγκεκριμένο λιμένα, αλλά και την ανάδειξη της θέσης του σε παγκόσμιο επίπεδο για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων.
Έχει ενδιαφέρον επίσης το γεγονός ότι σύμφωνα με τον δείκτη Drewry Port Connectivity Index, το λιμάνι του Κολόμπο είχε αναδειχθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2017 στο 13ο καλύτερο λιμένα παγκοσμίως, σε όρους συνδεσιμότητας, ενώ συγχρόνως το καλύτερο λιμάνι της Ν. Ασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ