
Τις επιφυλάξεις της για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι κινεζικές επενδυτικές κινήσεις στην Αφρική εξέφρασε σε συνέντευξή της η πρώην Υπουργός Οικονομικών της Νιγηρίας Ngozi Okonjo-Iweala στο αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Η Κίνα έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στην Μαύρη Ήπειρο με τη μορφή δανείων και συμμετοχής της σε έργα υποδομών, καθώς επίσης και με την παροχή οικονομικής βοήθειας.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της κ. Okonjo-Iweala, τα δομικά χαρακτηριστικά των εν λόγω επενδυτικών πλάνων δεν ταιριάζουν στο οικονομικό προφίλ των χωρών της αφρικανικής ηπείρου. Βασική στρέβλωση αποτελεί το γεγονός ότι στις οικονομίες των χωρών της Αφρικής, οι κρατικές επιχειρήσεις γενικά αποτυγχάνουν να αξιοποιήσουν επενδυτικές ευκαιρίες και πρωτοβουλίες, κυρίως λόγω της διαφθοράς, αφήνοντας χώρο δράσης στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Έτσι, η ανάπτυξη των χωρών προέρχεται κατά κύριο λόγο στις κινήσεις των ιδιωτικών επιχειρήσεων.
Εξαίρεση αποτελεί η περίπτωση της Αιθιοπίας, όπου τα κινεζικά επενδυτικά πλάνα μέσω του μεγαλόπνοου σχεδίου OBOR – One Belt One Road. Στη χώρα αυτή της ανατολικής Αφρικής, δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί μέσω της δημιουργίας βιομηχανικών πάρκων, αναβιώνοντας τους πανάρχαιους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών. Η οικονομία της Αιθιοπίας αναπτύσσεται με διψήφια ποσοστά, ωθούμενη από τις κρατικές κινεζικές επενδύσεις στη χώρα.
Το παράδειγμα της Αιθιοπίας, σύμφωνα με εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών, θα μπορούσε να ακολουθηθεί από λίγες μόνο χώρες της Αφρικής, όπως η Μοζαμβίκη ή η Ρουάντα, όπου το μείγμα των οικονομιών τους προσιδιάζει σε εκείνο της Αιθιοπίας. Επιπλέον, οι ιστορικοί δεσμοί από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου με τη Σοβιετική Ένωση διατηρούνται σε ορισμένες χώρες οι οποίες στηρίζονται μόνο στην κρατική πρωτοβουλία. Αντίθετα, σε χώρες όπου υπήρξε η βρετανική αποικιοκρατία, όπως η Νιγηρία, η οικονομία ελεύθερου εμπορίου αποτελεί αρτιότερη επιλογή για τις οικονομίες τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ