
Η INTERCARGO εξέδωσε πρόσφατα το «Bulk Carrier Casualty Report», σύμφωνα με το οποίο παρουσίασε τα ατυχήματα σε bulk carriers και τις απώλειες των ανθρώπινων ζωών κατά την περίοδο 2008-2017.
Μεταξύ της περιόδου 2008-2017, καταγράφηκαν 53 ατυχήματα bulk carriers, χωρητικότητας 10.000 τόνων, ενώ 202 ναυτικοί έχασαν την ζωή τους.
Σύμφωνα με μία ανάλυση που διεξήγαγε η INTERCARGO, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έκθεσής της, από το 1994 έως και σήμερα έχει καταγραφεί μία σταδιακή μείωση στον αριθμό των ναυτικών που έχασαν την ζωή τους, αλλά και στον αριθμό των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Οι παράγοντες που συνέβαλαν στη μείωση των ατυχημάτων ήταν η εισαγωγή επαρκών απαιτήσεων ασφαλείας από τις χώρες μέλη του IMO, ο ρόλος του IACS, οι επιθεωρήσεις των port state controls και οι επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν από τη ναυτιλιακή κοινότητα που απασχολείται στην αγορά του χύδην ξηρού φορτίου.
Αναφορά έγινε επίσης σε ναυτικά δυστυχήματα τα οποία απασχόλησαν την κοινή γνώμη, όπως το δυστύχημα του «Stellar Daisy» τον Μάρτιο του 2017, αλλά και του «M/V Emerald Star», τον περασμένο Οκτώβριο, τα οποία κόστισαν την ζωή σε 32 ναυτικούς, θέτοντας ερωτήματα για την εξακρίβωση της ασφαλούς μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων. Η INTERCARGO αναμένει ότι θα δοθούν σύντομα απαντήσεις για τα αίτια των συγκεκριμένων συμβάντων κατόπιν διεξοδικής έρευνας.
Η INTERCARGO, στο πλαίσιο του «Bulk Carrier Casualty Report» της επισημαίνει ότι οι μη βέλτιστες πρακτικές στην ασφαλή μεταφορά των χύδην ξηρών φορτίων, η οποία μπορεί να οδηγήσει μεταξύ άλλων σε υγροποίηση του φορτίου, αποτελεί ζήτημα μέγιστης σημασίας καθώς οδηγεί σε ναυτικά ατυχήματα και απώλειες ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ