
Το Τουρκμενιστάν εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο λιμένα για την μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών αξίας 1,5 δις δολαρίων στην Κασπία Θάλασσα. Στόχος της χώρας της κεντρικής Ασίας αποτελεί η ενίσχυση των εισόδων από τις εξαγωγές, ελέγχοντας τη κυκλοφορία μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης.
Επισημαίνεται ότι η κύρια πηγή εσόδων για το Τουρκμενιστάν αποτελούν οι εξαγωγές φυσικού αερίου, οι οποίες υπέστησαν πλήγμα όταν η Ρωσία, η οποία αποτελεί τον κυριότερο «πελάτη» σταμάτησε όλες τις εισαγωγές το 2016 λόγω διαφωνιών για τις τιμές.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση του Τουρκμενιστάν το λιμάνι, το οποίο βρίσκεται στην πόλη του Turkmenbashi, θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητα φορτίου σε 25-26 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Μιλώντας πριν την επίσημη τελετή έναρξης, ο Πρόεδρος του Τουρκμενιστάν, κ. Kurbanguly Berdymukhamedov, δήλωσε ότι η χώρα του είναι έτοιμη να συζητήσει την χρήση του νέου λιμένα με τους περίκλειστους γείτονές της, αναφερόμενος στο Αφγανιστάν και στο Ουζμπεκιστάν.
Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το Τουρκμενιστάν έχει ήδη σιδηροδρομική σύνδεση με την Κίνα μέσω του γειτονικού Καζακστάν και ο νέος λιμένας θα μπορούσε να βοηθήσει τις ροές εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας, Μέσης Ανατολής και Ευρώπης και οι οποίες αν μη τι άλλο στη Κεντρική Ασία και στις Καυκάσιες περιοχές θεωρούνται έως τώρα απομονωμένες.
Να σημειωθεί ότι ο νέος λιμένας διαθέτει εγκαταστάσεις διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και χύδην φορτίων.
Το Τουρκμενιστάν σκοπεύει με αυτήν του την κίνηση να «εισπράξει» τα γεωπολιτικά οφέλη και τις δυνατότητες όπως σχηματίζονται με την ενδυνάμωση του Αζερμπαϊτζάν αλλά και την επάνοδο του Ιράν στις παγκόσμιες μεταφορές και το εμπόριο. Η αύξηση των εμπορευματικών ροών όπως σχεδιάζεται από το Μπακού, την Τεχεράνη, την Τιφλίδα και κυρίως τη Μόσχα αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα που συμπληρώνει, ή και για κάποιους διπλωματικούς και οικονομικούς αναλυτές, ανταγωνίζεται εν μέρει το «Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ