Συμμαχίες και ευσεβείς πόθοι στην Κασπία Θάλασσα

Συμμαχίες και ευσεβείς πόθοι στην Κασπία Θάλασσα

160
Συμμαχίες και ευσεβείς πόθοι στην Κασπία Θάλασσα
Φωτό αρχείου/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το Τουρκμενιστάν εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο λιμένα για την μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών αξίας 1,5 δις δολαρίων στην Κασπία Θάλασσα. Στόχος της χώρας της κεντρικής Ασίας αποτελεί η ενίσχυση των εισόδων από τις εξαγωγές, ελέγχοντας τη κυκλοφορία μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης.

Επισημαίνεται ότι η κύρια πηγή εσόδων για το Τουρκμενιστάν αποτελούν οι εξαγωγές φυσικού αερίου, οι οποίες υπέστησαν πλήγμα όταν η Ρωσία, η οποία αποτελεί τον κυριότερο «πελάτη» σταμάτησε όλες τις εισαγωγές το 2016 λόγω διαφωνιών για τις τιμές.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση του Τουρκμενιστάν το λιμάνι, το οποίο βρίσκεται στην πόλη του Turkmenbashi, θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητα φορτίου σε 25-26 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Μιλώντας πριν την επίσημη τελετή έναρξης, ο Πρόεδρος του Τουρκμενιστάν, κ. Kurbanguly Berdymukhamedov, δήλωσε ότι η χώρα του είναι έτοιμη να συζητήσει την χρήση του νέου λιμένα με τους περίκλειστους γείτονές της, αναφερόμενος στο Αφγανιστάν και στο Ουζμπεκιστάν.

Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το Τουρκμενιστάν έχει ήδη σιδηροδρομική σύνδεση με την Κίνα μέσω του γειτονικού Καζακστάν και ο νέος λιμένας θα μπορούσε να βοηθήσει τις ροές εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας, Μέσης Ανατολής και Ευρώπης και οι οποίες αν μη τι άλλο στη Κεντρική Ασία και στις Καυκάσιες περιοχές θεωρούνται έως τώρα απομονωμένες.

Να σημειωθεί ότι ο νέος λιμένας διαθέτει εγκαταστάσεις διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και χύδην φορτίων.

Το Τουρκμενιστάν σκοπεύει με αυτήν του την κίνηση να «εισπράξει» τα γεωπολιτικά οφέλη και τις δυνατότητες όπως σχηματίζονται με την ενδυνάμωση του Αζερμπαϊτζάν αλλά και την επάνοδο του Ιράν στις παγκόσμιες μεταφορές και το εμπόριο. Η αύξηση των εμπορευματικών ροών όπως σχεδιάζεται από το Μπακού, την Τεχεράνη, την Τιφλίδα και κυρίως τη Μόσχα αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα που συμπληρώνει, ή και για κάποιους διπλωματικούς και οικονομικούς αναλυτές, ανταγωνίζεται εν μέρει το «Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.