
Το Τουρκμενιστάν εγκαινίασε πρόσφατα ένα νέο λιμένα για την μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών αξίας 1,5 δις δολαρίων στην Κασπία Θάλασσα. Στόχος της χώρας της κεντρικής Ασίας αποτελεί η ενίσχυση των εισόδων από τις εξαγωγές, ελέγχοντας τη κυκλοφορία μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης.
Επισημαίνεται ότι η κύρια πηγή εσόδων για το Τουρκμενιστάν αποτελούν οι εξαγωγές φυσικού αερίου, οι οποίες υπέστησαν πλήγμα όταν η Ρωσία, η οποία αποτελεί τον κυριότερο «πελάτη» σταμάτησε όλες τις εισαγωγές το 2016 λόγω διαφωνιών για τις τιμές.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση του Τουρκμενιστάν το λιμάνι, το οποίο βρίσκεται στην πόλη του Turkmenbashi, θα υπερδιπλασιάσει τη χωρητικότητα φορτίου σε 25-26 εκατομμύρια τόνους ετησίως. Μιλώντας πριν την επίσημη τελετή έναρξης, ο Πρόεδρος του Τουρκμενιστάν, κ. Kurbanguly Berdymukhamedov, δήλωσε ότι η χώρα του είναι έτοιμη να συζητήσει την χρήση του νέου λιμένα με τους περίκλειστους γείτονές της, αναφερόμενος στο Αφγανιστάν και στο Ουζμπεκιστάν.
Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το Τουρκμενιστάν έχει ήδη σιδηροδρομική σύνδεση με την Κίνα μέσω του γειτονικού Καζακστάν και ο νέος λιμένας θα μπορούσε να βοηθήσει τις ροές εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας, Μέσης Ανατολής και Ευρώπης και οι οποίες αν μη τι άλλο στη Κεντρική Ασία και στις Καυκάσιες περιοχές θεωρούνται έως τώρα απομονωμένες.
Να σημειωθεί ότι ο νέος λιμένας διαθέτει εγκαταστάσεις διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και χύδην φορτίων.
Το Τουρκμενιστάν σκοπεύει με αυτήν του την κίνηση να «εισπράξει» τα γεωπολιτικά οφέλη και τις δυνατότητες όπως σχηματίζονται με την ενδυνάμωση του Αζερμπαϊτζάν αλλά και την επάνοδο του Ιράν στις παγκόσμιες μεταφορές και το εμπόριο. Η αύξηση των εμπορευματικών ροών όπως σχεδιάζεται από το Μπακού, την Τεχεράνη, την Τιφλίδα και κυρίως τη Μόσχα αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα που συμπληρώνει, ή και για κάποιους διπλωματικούς και οικονομικούς αναλυτές, ανταγωνίζεται εν μέρει το «Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα βιοκαύσιμα κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως βιώσιμη επιλογή για την πρόωση των πλοίων, οι συνεργασίες μεταξύ κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών και ενεργειακών κολοσσών αυξάνονται,…
Με γνώμονα την ενίσχυση της ασφάλειας στις θάλασσες, το World Shipping Council (WSC) προέβη πρόσφατα στην ανάληψη μιας σημαντικής πρωτοβουλίας για την πρόληψη των…
Στα 8,1 δισ. ευρώ, αυξήθηκε το πρωτογενές πλεόνασμα του Κρατικού Προϋπολογισμού στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι…
Η επίσημη επίσκεψη του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Ηνωμένο Βασίλειο ολοκληρώθηκε με κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Βρετανό πρωθυπουργό. Οι δύο ηγέτες…
Σε ισχύ βρίσκεται απαγορευτικό απόπλου από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, καθώς σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) οι…
«Η Γερουσία των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε την Πέμπτη 18 Σεπτέμβριου, την επικύρωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ (Kimberly Guilfoyle) ως της επόμενης Πρέσβεως των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ