
Τα τεράστια οικονομικά οφέλη που αναμένονταν από το φιλόδοξο έργο υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Papua New Guinea δεν έγιναν ορατά και η οικονομία της χώρας δείχνει να έχει υποχωρήσει.
Αυτά καταδεικνύει έκθεση του Ερευνητικού Κέντρου Jubilee Australia Research, σύμφωνα με την οποία τα εισοδήματα των νοικοκυριών και η απασχόληση έχουν επιδεινωθεί από τότε που ξεκίνησε το έργο της Papua New Guinea αναφορικά με το LNG. Μάλιστα ένας από τους συντάκτες της έκθεσης ανέφερε ότι η Αυστραλία θα βρισκόταν οικονομικά σε καλύτερο επίπεδο αν δεν είχε δρομολογηθεί το έργο.
Το έργο, το οποίο εκπονείται από την ExxonMobil, αποτελεί το μεγαλύτερο επιχειρηματικό εγχείρημα της χώρας διοχετεύοντας εκατομμύρια τόνους αερίου κατά μήκος του αγωγού που ξεκινά από τις ορεινές περιοχές της Papua New Guinea και καταλήγει σε ένα εργοστάσιο κοντά στο Port Moresby για εξαγωγή στην Ασία.
Υπήρχαν προβλέψεις ότι το έργο θα «μεταμόρφωνε» την οικονομία της Αυστραλίας, και ενώ η νέα έκθεση της Jubilee Australia, «Double or Nothing», δήλωσε ότι πέτυχε εν μέρει σε αυτό το μέτωπο, ο μετασχηματισμός αυτός δεν ήταν ο ίδιος που προέβλεπε η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές του σχεδίου.
Σύμφωνα με τον οικονομολόγο Paul Flanagan, ο οποίος αποτελεί παράλληλα έναν εκ των συντακτών της έκθεσης, θεωρείτο δεδομένο ότι το έργο δεν θα ήταν σε θέση να διπλασιάσει το μέγεθος της οικονομίας και πρόσθεσε «Η οικονομία έχει κάνει βήματα προς τα πίσω». Παράλληλα ο κ. Flanagan τόνισε ότι ούτε τα έσοδα που προσδοκούσε η κυβέρνηση από το έργο δεν έφτασαν στα επιθυμητά επίπεδα. Συγκεκριμένα «Αναμέναμε έσοδα 570 εκατομμυρίων δολαρίων (αυστραλιανών) ετησίως ωστόσο τα πραγματικά έσοδα κινούνται κάτω από τα 203 εκατομμύρια δολάρια τα οποία στην πραγματικότητα προέρχονται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους από τους φόρους που καταβάλουν οι υπάλληλοι του έργου».
Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό υπάρχει τεράστια απογοήτευση στο εσωτερικό της Αυστραλίας μιας και το φιλόδοξο σχέδιο αποδεικνύεται όχι τελικά τόσο ευεργετικό για την οικονομία της χώρας, αλλά αντιθέτως τροχοπέδη της.
Φωτό: pipeliner.com.au
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ